יום כיפור

לקראת יום הכיפורים: כמה ליטר מים מומלץ לשתות לפני הצום?

יותר מ-2,000 איש בשנה נזקקים לטיפול רפואי ממד"א. מה צריך לעשות, איך יודעים כמה לשתות ומה עושים כשחשים בסחרחורות או בתחושת עילפון? כל התשובות

  • ו' תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צום יום הכיפורים הוא אף פעם לא קל. רובנו מבלים שעות רבות בבית הכנסת וגם מזג האוויר לא מקל. אבל זה בדיוק חלק מהעניין. "וְעִנִּיתֶם אֶת נַפְשֹׁתֵיכֶם", נכתב, ולכן - המטרה היא בעיקר להתכונן מבחינה רוחנית ליום הקדוש.

יחד עם זאת, לפי נתוני מד"א, יותר מ-2,000 בני אדם זקוקים לטיפול רפואי במהלך הצום מדי שנה, מה שאומר שכדאי להתכונן על ידי שתיה מרובה. אבל כמה מים צריך לשתות? איך יודעים האם שתיה מרובה לא תזיק לנו בהמשך?

מתברר שכדי לסיים את הצום ללא התעלפות או התייבשות, הדבר החשוב הוא לדאוג למאזן הנוזלים מראש. זה אומר שלפני הצום יש לשתות כשני ליטר מים, ולהפחית במשקאות עם קפאין כמו קפה, קקאו, קולה או תה.

בנוסף, מומלץ להימנע משתיית משקאות ממותקים, המגבירים תחושת צמא. החשש מהתייבשות מסכן בעיקר ילדים וקשישים, במד"א מבהירים כי במקרה של סימני התייבשות - חולשה, סחרחורות, בחילות והקאות - יש להזעיק אותם במהירות.

סכנה נוספת מחוסר בנוזלים היא אבנים בכליות. "מדובר בבעיה נפוצה, המתגלה לרוב בעתות צום. הסימנים הראשונים לפגיעה במערכות הגוף בשל חוסר נוזלים הם כאבי ראש, טשטוש ראייה, ובשלב חמור יותר, קשיים במתן השתן ופגיעה במערכות הגוף האחרות", נמסר ממוקד מד"א.

בהתאם, מומלץ להישאר במהלך הצום במקומות מוצלים וממוזגים. בית הכנסת הוא אחד מהם.

תגיות:יום כיפורשתייהמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה