בריאות ותזונה

מנקים את הבית בחומרי ניקוי "ירוקים"? זה לא כזה בריא כמו שזה נשמע

מחקר חדש מצא כי חומרי הניקוי שאנו משתמשים בהם, גם החומרים ה"ירוקים", פולטים כימיקלים מסוכנים שנשארים באוויר החדר במשך חודשים

אא

מחקר חדש, שפורסם באתר CHEMOSPHERE, מצא כי מוצרי הניקוי הביתיים שלנו פולטים מאות תרכובות מסוכנות, שיכולות להישאר באוויר הבית במשך חודשים רבים.

את המחקר ביצעו מדענים מארצות הברית, שבדקו 30 מוצרי ניקוי נפוצים. הם ניתחו גם מוצרי ניקיון רגילים וגם מוצרים "ירוקים" כדי לבדוק האם סוג אחד בטוח יותר לשימוש מהשני.

לאחר שריססו החוקרים את חומרי הניקוי בתוך תא, הם בדקו את האוויר שבו במשך 4 שעות. ממצאי המחקר העלו כי גם המוצרים הרגילים וגם הירוקים פלטו חומרים מסוכנים. עם זאת, חומרי הניקוי הירוקים פלטו פחות חומרים מסוכנים מחומרי הניקוי הרגילים. כמו כן, החוקרים מצאו כי הכימיקלים המסוכנים שבחומרי הניקוי יכולים להישאר באוויר במשך חודשים רבים. "מחקר זה הוא קריאת השכמה לצרכנים, לחוקרים ולרגולטורים, כדי שיהיו יותר מודעים לסיכונים הפוטנציאליים הקשורים לכימיקלים הרבים הנכנסים לאוויר שלנו", אמרו החוקרים.

ד"ר מרינה צידקין-תמיר, פארמקולוגית בכירה ומומחית לזיהומים, הסבירה לחדשות 12 שהחומרים שאותרו משחררים חומרים רעילים לאוויר החדר ועלולים לגרום למחלות שונות, ביניהן: אסתמה, סרטן ומחלות כרוניות אחרות, בעיקר כשנושמים אותם במשך תקופה ממושכת. היא המליצה לא להשתמש כלל בכימיקלים לניקוי, ואם כבר מחליטים להשתמש במוצרים מסוימים, עדיף אפילו לבחור באקונומיקה בצורותיה השונות ולנקות תמיד עם כפפות ומסכה. "אבל הכי טוב זה פשוט לנקות עם חומרים טבעיים לגמרי כמו סודה לשתייה וחומץ", אמרה.

תגיות:ניקיוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה