חדשות בעולם

אסון בלוב: יותר מ-2,000 הרוגים ו-6,000 נעדרים בסופה שפקדה את מזרח המדינה

למעלה מ-2,000 הרוגים וכ-6,000 נעדרים בסופה שפקדה את מזרח לוב: "ישנו, וכשהתעוררנו גילינו שהמים מקיפים את הבית. אנחנו בפנים ומנסים לצאת", אמר אחד התושבים בעיר דרנה

ההרס בלובההרס בלוב
אא

גורמים במזרח לוב הודיעו אמש (שני) כי למעלה מ-2,000 איש נהרגו בשיטפונות שהתרחשו במדינה ביממה האחרונה כתוצאה מהסופה "דניאל". כ-6,000 איש נעדרים מבתיהם. הסופה הים-תיכונית פקדה לפני כן את יוון, טורקיה ובולגריה, וגרמה בהן לנזקים קשים, להרוגים ולנעדרים.

אוסמה חמד, ראש ממשלת לוב החלופית המכהנת במזרח המדינה, מסר כי הסופה הקשה גרמה לסחיפתן של שכונות שלמות בעיר דרנה. עדי ראייה סיפרו שגובה המים הגיע ל-3 מטרים בערי החוף. לוב פנתה לקהילה הבינלאומית וביקשה עזרה במוקד האסון. 

סופת "דניאל" פקדה לפני כן את יוון, טורקיה ובולגריה. אתמול בשעות הצהריים הגיעה הסופה ללוב, ומאז ירדו במדינה כמויות ענק של גשם, שגרמו לשיטפונות ולהצפות. "ישנו, וכשהתעוררנו גילינו שהמים מקיפים את הבית. אנחנו בפנים ומנסים לצאת", אמר אחמד מוחמד, תושב דרנה, בשיחה עם רויטרס.

העיר שנפגעה יותר מכל בסופה היא העיר דרנה, בה גרים כ-100 אלף תושבים. לאחר שתועדו לא מעט בניינים שקרסו, הממשלה במזרח לוב הכריזה על דרנה כאזור אסון. קייס פאקרי מהסהר האדום אמר לרויטרס: "תיעדנו לפחות 150 מקרי מוות לאחר קריסת בניינים. המצב קטסטרופלי מאוד".

ביממה האחרונה הופצו תיעודים רבים של שכונות שלמות שנלכדו מתחת למים ושל תושבים שמצאו מחסה על כלי רכב מוצפים.

תגיות:לובסופת דניאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה