חדשות בארץ

תיק הצוללות: בית המשפט קבע שיש לברר עובדתית האם החקירות נגד נתניהו נעשו ללא היתר

סניגוריו של מיקי גנור, עד המדינה בפרשה, טוענים כי החקירה נעשתה ללא היתר היועמ"ש. הפרקליטות הודיעה בתגובה כי החקירה בוצעה כדין

מיקי גנור (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מיקי גנור (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (שני) לבדוק עובדתית האם החקירות שנפתחו נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומעורבים נוספים, במה שמכונה תיק 3000, אכן נעשו בהיתר. כך דווח במעריב.

נציין כי במסגרת משפט "זוטא", הבודק את סוגיית חקירתו של העד המדינה בפרשת הצללות, מיקי גנור, העלו סניגוריו, עורכי הדין רווית צמח ועמית ניר, טענה לפיה הן גנור והן החקירות שהתנהלו על ראש הממשלה, נעשו ללא היתר היועמ"ש דאז, אביחי מנדלבליט.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לדחות את טענות הסניגוריה על הסף. בתגובתה ציינה הפרקליטות כי "אין בכוונת המאשימה להסכים, אף לא בשתיקה ואף לא במסגרת הסכמה דיונית שאינה מחייבת, לטענות חסרות השחר של ההגנה בדבר התנהלותן של רשויות החוק. היועץ המשפטי לממשלה דאז היה מעורב בכל השלבים הרלוונטיים, הן טרם הפתיחה בחקירה נגד הגורמים החשודים, לרבות כאלה מסביבתו הקרובה של ראש הממשלה, והן במהלך החקירה".

הפרקליטות הוסיפה כי "כל ההתפתחויות הרלוונטיות לעניין זה בחקירה היו בידיעתו ועל דעתו, לרבות בדבר ההיתכנות כי החקירה תחשוף אינדיקציה למעורבות או מודעות אפשרית של ראש הממשלה אף כי לבסוף הדבר לא עלה במסגרת החקירה ובחקירות עד המדינה בפרט".

לאחר שעיינה בתגובה השופטת טלי חיימוביץ' קבעה כי "בנסיבות אלה יש לברר טענות עובדתיות". לדבריה, בשל כך לא ניתן לקבל כעת החלטה בבקשת הפרקליטות, אלא רק בסוף פרשת התביעה או לאחר שכל חומר הראיות הרלוונטי ייפרש בפניה.

סניגוריו של גנור דורשים לפסול את כל הודאותיו שניתנו במשטרה, בשל מה שהם מכנים "התנהלות הרשויות במסגרת חתימת הסכם עד המדינה".

נזכיר כי לפני עשרה ימים השופטת ביקשה מהפרקליטות להגיב. אז ציינה השופטת כי היא תאפשר לסנגורים לחקור עדים. סנגוריו של גנור יזמנו את היועמ"ש דאז, אביחי מנדלבליט, לתת עדות בנוגע לחקירותיו של גנור נגד נתניהו.

נזכיר כי החקירה "בתיק הצוללות" עסקה בחשדות שקצינים בכירים ועובדי ציבור דרשו ולקחו שוחד כדי לקדם את העסקאות בין מדינת ישראל לתאגיד הגרמני "טיסנקרופ", אותו ייצג גנור, ואשר ניגש למכרז לבניית הצוללות.

תגיות:תיק הצוללותמיקי גנור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה