בריאות ותזונה

לא לשטוף ולא לאחסן בדלת המקרר: הדברים שאתם חייבים לדעת על ביצים

ביצים הן חלק חשוב ומשמעותי מהתזונה היומית שלנו אך יש דרך נכונה להשתמש בהן ולאחסן אותן. אלו כל הדברים שכדאי לכם לדעת על ביצים

אא

ביצים הן חלק חשוב ומשמעותי מהתזונה היומית שלנו. הן עמוסות ברכיבים תזונתיים שמסייעים לגופנו לתפקד כראוי, ואכילתן בכמות מתונה יכולה להפחית את הסיכון לשבץ ולמחלות לב, לשמור על בריאות העיניים, למנוע עייפות, לתמוך בבריאות העצם ובתהליך של ירידה במשקל.

עם זאת, יש דרך נכונה להשתמש ולאחסן אותן, בצורה שאינה מסכנת את בריאותנו.

ד"ר שרון זכי, וטרינרית בכירה, טוענת כי הפעולה שאנחנו נוטים לעשות כהרגל - שטיפת ביצים - היא פעולה מסוכנת וכי הדרך הנכונה לנקות ביצים היא דווקא על ידי ניגוב במגבת עם מעט חומץ.

על פי ארגון מגדלי העופות בישראל, שטיפת ביצים יכולה לגרום להחדרת חיידקים, מים מלוכלכים וחומרי ניקוי אל תוך הביצים. אם ברצונכם להכניס את הביצה יחד עם הקליפה לבישול ממושך, כמו בבישול חמין, משרד הבריאות ממליץ לשטוף את הביצה מיד לפני השימוש, וכך לא יהיה מספיק זמן להתפתחות החיידקים.

כמו כן, ד"ר זכי הזהירה לגבי הרתחת ביצים בכלי אלומיניום, שבאופן כללי מסוכן לבריאות, ואמרה כי הכלים הטובים והבטוחים ביותר לשימוש הם סירים מנירוסטה.

ומה אם הביצה נשברה? על פי שירותי בריאות כללית, אם הביצה נסדקה או נשברה, במקרר או בחנות, יש לזרוק אותה לפח, ואם תוכן הביצה נגע בשכנותיה לתבנית, כדאי לזרוק גם אותן. זאת משום שיש סיכוי גדול שהחיידקים שבה יזהמו את שאר הביצים.

לגבי אחסון, הכלל הראשון הוא  לשמור על קור לאורך כל תקופת האחסנה. יש לקנות ביצים רק אם הן שהו בקירור ברציפות עד הרגע שרכשתם אותן, ולשמור אותן במקרר בקופסה סגורה כדי למנוע מעבר של החיידקים למאכלים אחרים.

אם אתם מאחסנים את הביצים בדלת המקרר, דעו שדווקא שם הן יכולות להתקלקל בגלל התנודות התכופות בטמפרטורה לאחר כל פתיחה וסגירה של המקרר. את הביצים כדאי לשמור בעומק המקרר ואז הסיכוי לקלקול יורד.

תגיות:ביציםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה