חדשות בארץ

הרצוג: "אלה ימים של חשבון נפש. לפעול בכל דרך כדי להגיע להסכמה רחבה"

יצחק הרצוג קרא לקואליציה ולאופוזיציה להגיע להסכמה רחבה בנוגע לרפורמה המשפטית. "אני יודע, זה קשה. אבל זה זמן להושיט יד, וזה הזמן להיענות להושטת יד, ולנסות"

נשיא המדינה (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)נשיא המדינה (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום (רביעי) למשבר הפוליטי סביב הרפורמה המשפטית, ואמר כי "מדינת ישראל נמצאת תשעה חודשים בעיצומו של משבר חוקתי שמטלטל באופן חריף את הכלכלה, ובמיוחד את הביטחון של המדינה". את הדברים אמר באזכרה לנשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס.

הרצוג, שדיבר יום אחרי ההצהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, הוסיף כי "אין דרך להידברות ללא הקשבה וכבוד. אנחנו חייבים להבין שאם צד אחד ינצח וצד אחד יפסיד, כולנו נפסיד. אנו חייבם לפתור את המשבר המסוכן בין רשויות השלטון, ולקבוע את האיזון הנכון והבריא ביניהן. יש לשמור על החברה הישראלית וחובה לשמור על הדמוקרטיה הישראלית,  המבוססת על שלטון חוק שכולל כמובן ציות מלא לפסיקות בית המשפט".

לדברי הנשיא "אלה ימים של חשבון נפש וכולם צריכים לחשוב טוב-טוב על ההשלכות של המעשים שלנו. אני שב וקורא לנבחרי הציבור, 'זה הזמן לגלות אחריות, להביט למציאות בעיניים, ולפעול בכל דרך כדי להגיע להסכמה רחבה'. אני יודע, זה קשה. אבל זה זמן להושיט יד, וזה הזמן להיענות להושטת יד, ולנסות".

"הרוב המכריע של הציבור מייחל לסיים את המשבר הזה, להעיף את המחלוקת הזאת מסדר היום, ולהתחיל להתעסק ביחד בדברים החשובים באמת. במיוחד בימים האלה, כשהקיטוב והפילוג בשיאם, ונדמה שלחלקנו קשה לדמיין עתיד משותף ומלא תקווה. גם בשיא החרדות צריך להתבונן בקור רוח ולמצוא דרך לצאת מהמשבר בהידברות".

תגיות:הרפורמה המשפטיתיצחק הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה