חדשות בריאות

סובלים מסוכרת סוג 2? מחקר חדש מציע פתרון מהפכני

סוכרת סוג 2 היא מצב שנגרם בשל בחירות אורח חיים כמו תזונה מערבית עתירת סוכרים ומעובדת, סטרס, מחסור בשינה ועוד. עם זאת, מחקר חדש מציע פתרון פשוט למצב של טרום סוכרת וסוכרת סוג 2

אא

מחקר שנערך בדנמרק לאחרונה חשף מדוע תזונה דלה בפחמימות היא כלי מעולה לטיפול בסוכרת סוג 2, כבד שומני ובתסמין המטבולי. כפי שפורסם הבוקר (שלישי) במעריב על ידי תומר פפה, סוכרתי סוג 1 והבעלים של בית הספר לאיזון סוכרת, "מטרת המחקר הייתה לבחון את ההשפעה של תזונה דלה בפחמימות על סוכרת סוג 2 וכבד שומני ולהשוות את התוצאות לתזונה עתירה בפחמימות".

במסגרת המחקר, נבדקה ההשפעה של דיאטה דלה בפחמימות על מתמודדים עם סוכרת סוג 2 במשך שישה חודשים, בניסוי אקראי ומבוקר. במחקר השתתפו 165 מאובחנים עם סוכרת סוג 2 כאשר 89% מהם מאובחנים עם סינדרום מטבולי. 

תוצאות המחקר העידו כי קבוצת הדיאטה הדלה בפחמימות ירדה במשקל יותר מקבוצת התזונה העתירה בפחמימות, למרות צריכה קלורית גבוהה יותר, כאשר רמת הפעילות הגופנית נשארה זהה בשתי הקבוצות. "הנתון החשוב ביותר הוא שהנבדקים שהתנסו בתזונה דלה בפחמימות הפחיתו את התרופות נגד סוכרת במהלך ההתערבות, בניגוד למשתתפים שהתנסו בדיאטה עתירה בפחמימות. מבחינת איזון הסוכר בדם - שתי הקבוצות שיפרו את רמת ה-HBa1c  לאחר שישה חודשים, אך בקבוצה הדלה בפחמימה נרשם שיפור משמעותי יותר.

כלומר, המחקר הוכיח שתזונה דלה בפחמימות ללא הגבלה קלורית, למשך שישה חודשים, יעילה יותר בשיפור השליטה הגליקמית ועמידות לאינסולין מאשר תזונה עתירה בפחמימות.

"בשנים האחרונות אנחנו מבינים יותר ויותר שסוכרת סוג 2 היא מצב אשר מתפתח במשך תקופה ארוכה ונגרם בשל בחירות אורח חיים כמו תזונה מערבית עתירת סוכרים ומעובדת, סטרס, מחסור בשינה ובקיצור - בחירות היומיום שלנו", כותב פפה. "לאחר זמן ממושך בו יעילות הספיגה של האינסולין יורדת ויעילות הייצור של האינסולין נשחקת, סוכרתיים מסוג 2 נאלצים להיעזר באינסולין חיצוני או בכדורים על מנת לכפר על מה שהגוף אינו מסוגל לבצע. המצב בו יכולת ייצור האינסולין של הלבלב נשחקת לחלוטין זהה למצב של סוכרת מסוג 1/סוכרת נעורים".

לדברי פפה, סוכרת סוג 2 ניתנת לריפוי על ידי שינוי באורח החיים ומעבר לתזונה דלה בפחמימות ועתירה בחלבון ושומן. הוא מציין כי "כאשר נגרם נזק בלתי הפיך ללבלב, כבר לא ניתן לרפא סוכרת מסוג 2 רק על ידי שינוי באורח החיים ויש צורך בטיפול רפואי משלים". עם זאת, סוכרת סוג 1 ניתנת לניהול מוחלט על ידי הפחתת פחמימות והסתמכות על חלבון ושומן מהחי כמעט באופן בלעדי. "כאשר ערכי הסוכר נהיים צפויים במשך כל היום וכל הלילה, סוכרתיים מרגישים הכי בריאים, הכי חדים והכי מרוכזים במהלך היום, ובו בזמן נמנעים מסיבוכי סוכרת הרסניים. במניעת סיבוכי סוכרת סוכרתיים מצליחים לנטרל את המחלה, בין אם מדובר בסוכרת סוג 2 ובין אם מדובר בסוכרת סוג 1 או סוכרת נעורים. האיזון הוא מעל לכל ולא משנה מה סוג הסוכרת".

פפה מציין כי סוכרתיים סוג 2 רבים ירדו מאינסולין ומתרופות כגון מטפורמין אך ורק תודות למעבר לתזונה דלה בפחמימות. עם זאת, הוא מדגיש, חשוב להיעזר באנשי המקצוע הנכונים בעלי ניסיון מוכח באיזון הסוכרת.

לסיכום, על מנת לפתור מצב של טרום סוכרת וסוכרת סוג 2, יש לבחור בתזונה דלה בפחמימות ועתירה בחלבון ושומן, והוספת פעילות יומית לשגרת החיים שלנו.

תגיות:סוכרתבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה