חדשות בארץ

לאור הביקורת על פרסום הפגישה עם שרת החוץ של לוב: ראש הממשלה הנחה לא לפרסם פגישות ללא אישורו

שר החוץ אלי כהן חשף את דבר פגישתו ברומא עם שרת החוץ של לוב, שפוטרה במדינתה בעקבות הפרסום. כהן: "יריבים פוליטיים שלא קידמו שום הישג משמעותי, ממהרים להגיב מבלי לדעת את הפרטים"

בנימין נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)בנימין נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (שלישי) להנחות את כל משרדי הממשלה להימנע מפרסום הודעות על פגישות חשאיות עם נציגי מדינות שאינן בקשר דיפלומטי עם ישראל. כמו כן לא יתפרסו הודעות על פגישות מסוג זה שעלולות לגרום לנזק ביטחוני או מדיני. הפרסומים ייעשו מעתה בתיאום עם לשכת ראש הממשלה ובאישורו של נתניהו.

ההנחיה יצאה בתגובה לפרסום ביום ראשון של הפגישה בין שר החוץ אלי כהן לשרת החוץ הלובית, נג׳לא אלמנקוש, שהתקיימה בשבוע שעבר ברומא, איטליה. הפרסום גרר מהומות בלוב, וממשלתה טענה כי נעשתה ללא אישור. שרת החוץ הלובית פוטרה מתפקידה ועזבה את המדינה לתורכיה. היא עצמה טענה כי ראש ממשלתה ידע ואישר את הפגישה עם כהן.

גם האמריקאים העבירו מסר לישראל לפיו פרסום הפגישה גרם נזק לארה"ב. טענתם היא כי המשבר שנוצר פגע בסיכוייה של ארה"ב להתקדם מול הלובים בעניינים מדיניים וביטחוניים.

האופוזיציה בישראל תקפה את הממשלה ונציגיה טענו כי ההודעה של כהן הייתה צעד "דיפלומטי בלתי אחראי".

על כך השיב שר החוץ: "משרד החוץ עובד באופן קבוע באפיקים גלויים וסמויים, ובמגוון דרכים חשאיות לחיזוק הקשרים של ישראל בעולם. ההישגים הרבים של המשרד בשנה האחרונה, ביניהם פתיחת שמי עומאן לטיסות, הסכם סחר עם איחוד האמירויות, 2 שגרירויות חדשות של מדינות מוסלמיות, 3 שגרירויות שיעברו לירושלים ועוד, לא היו מבשילים ללא פעולות הכנה דיסקרטיות והובלת מהלכים חשאיים בערוצים רבים. חבל שיריבים פוליטיים שלא קידמו שום הישג משמעותי, ממהרים להגיב מבלי לדעת את הפרטים ולהאשים בהדלפה שלא הייתה. המתקפות לא ירתיעו את משרד החוץ ועובדיו המצוינים מהמשך העבודה ללא לאות למען מדינת ישראל ולמען יצירת וחיזוק קשרים עם ידידינו הרבים בעולם, ובעולם הערבי בפרט".

תגיות:בנימין נתניהומשרד החוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה