בריאות ותזונה

מומחים מזהירים: מזונות בריאים כביכול - מסכנים אתכם במחלות ש'רוצחות בשקט'

מחקר שנערך באוסטרליה במשך 15 שנה - מצא: מוצרים שמשווקים לנו עם תוויות של 'בריאות', מפוצצים בחומרים שגורמים לנו למחלות ש'רוצחות בשקט'

אא

מוצרים רבים בסופר מושכים אותנו בעזרת תוויות מחוכמות שנושאות את המילים 'בריא', אולם כעת מומחים מזהירים מפני מוצרים כאלה, שמוגדרים כבריאים, אך רק לכאורה. 

מחקר שבוצע על ידי מדענים אוסטרליים מצא שורת מזונות שנמכרים עם תוויות שונות שמבטיחות בריאות, אך מוגדרים כ'רוצחים שקטים' בשל כמות החומרים המסכנים והמסרטנים שבהם. 

המדענים בדקו לחם דגנים מלא, יוגורט דל שומן וחטיפי חלבון כמושא מחקרם, ולמרות שהם נתפשים בציבור כמוצרים בריאים בהשוואה לקמח לבן ומוצריו למשל, הם עלולים להגביר את הסיכון ללקות במחלות קטלניות כמו התקף לב ולחץ דם גבוה. במחקר השתתפו 10,000 נשים בגילאי 46 עד 55, והוא נערך במשך 15 שנה. 

אנושריה פאנט, חוקרת מאוניברסיטת סידני שבאוסטרליה, אמרה במסגרת קונגרס של האיגוד האירופי לקרדיולוגיה שנערך באמסטרדם כי "מזונות מעובדים נוטים להיות דלי סיבים, עשירים במלח וסוכרים וחומרים נוספים שנועדו לשמור את המזון טרי. הרבה מזונות שמתפרסמים כ'בריאים' בגלל שהם דלים בקלוריות, כשאנחנו מסתכלים על תכולת המלח שלהם מגלים שהיא גבוהה מדי", אמרה פאנט. "מחקרים קודמים קושרים מזונות מעובדים במיוחד עם השמנת יתר, סוכרת מסוג 2 וסרטן".

עוד הוסיפה פאנט והזהירה נשים, במיוחד בריטיות, בשל תזונה לקויה, שכנראה היא ברמה גבוהה יותר מנשים בתרבויות אחרות. 

תגיות:מחלותמומחיםתוויתמזוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה