בריאות ותזונה

מטורף: מה יקרה לגופכם אם תפחיתו נתרן ותצרכו כפית מלח אחת ביום?

מהי המלצת צריכת המלח היומית לאדם בריא, ומדוע כדאי לכולנו להפחית את צריכתו משמעותית?

אא

הכמיהה למלח, מתחילה כבר בשלבי החיים המאוד מוקדמים שלנו והיא תלויה לא פעם בהרגלים שהרגילו אותנו, גם מבלי שנרצה (כמו למשל פרוסות מלפפון ועגבנייה עם מלח, שמקבלים ילדים רבים לגן ולבית הספר).

אם היינו קוראים קצת יותר ומעלים קצת יותר את המודעות בנוגע למלח (או נתרן) היינו מבינים שכמה שפחות, יותר טוב. הרבה יותר טוב. אנשים בריאים צריכים לצרוך לא יותר מכפית מלח ליום (שזה 2,300 מ"ג נתרן) ולילדים מותר עוד פחות מזה: 1,000 מ"ג נתרן ביום. 

הבעיה עם כל ההנחיות הבריאותיות האלה היא שבשלב מסוים בחיינו, הפסקנו להקשיב להן. אז אולי בגילאי ה-20 זה לא ממש מעניין אותי אם הוספתי עוד קצת מלח לירקות שלי (סליחה, תגידו תודה שאני בכלל אוכלת סלט) אבל ככל שמטפסים בגיל, זה הולך ונהייה קשוח יותר. 

למרות ההמלצות של משרד הבריאות להפחתת כמות הנתרן ביום, רוב המזון התעשייתי הוא כזה שלא מאפשר לנו לצרוך כפית מלח אחת ביום. למעשה, רובנו צורכים מינימום 4,000 מ"ג של נתרן ביום, אם לא יותר. הרבה יותר. 

אז מה עושים? פשוט מוותרים על מוצרים שיש בהם כמות נתרן גבוהה, וממליחים פחות את המזון שלנו. התוצאה? שיפור בריאות הלב, שיפור תפקודי לחץ הדם, הפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, הימנעות מלחץ דם גבוה - שמלח בהחלט מגביר את הסיכון שלו, שמירה על איזון נוזלים בתאי הגוף ועוד. 

מה יקרה לגופכם כבר בשבוע הראשון אם תפחיתו מלח ותצרכו כפית אחת ליום בלבד, כמו ההמלצות לאדם בריא? 

הנה כמה דברים שכדאי פשוט לשנן ולזכור:

1. צריכת מלח גבוהה קשורה לאגירת מים, ולכן הפחתת המלח יכולה להוביל לירידה בנפיחות הנגרמת מעודף מים.

2. צריכת מלח גבוהה קשורה ללחץ דם מוגבר אצל אנשים מסוימים. על ידי הפחתת מלח, ייתכן שתוכל להוריד את רמות לחץ הדם שלך.

3. להורדת צריכת המלח יכולה להיות השפעה חיובית על בריאות הלב וכלי הדם, שכן לחץ דם גבוה הוא גורם סיכון למחלות לב ושבץ מוחי.

4. צריכה מופרזת של מלח עלולה להלחיץ ​​את הכליות, ולהוביל לבעיות בכליות. על ידי הפחתת מלח, אתם עשויים להגן על תפקוד הכליות שלכם. עם זאת, חשוב לציין שמלח הוא רכיב תזונתי חיוני, ולא מומלץ להוציא אותו לחלוטין מהתזונה שלכם.

תגיות:מלחמזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה