חדשות בארץ

שנה אחרי המקרה: ח"כ כסיף יועמד לדין בגין תקיפת שוטר

היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, הודיעה כי לאחר שנערך לחבר הכנסת שימוע הוחלט על העמדתו לדין. יואשם בתקיפת שוטר במאי 2022, במהלך הפגנה של השמאל בחברון

ח"כ עופר כסיף (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)ח"כ עופר כסיף (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, החליטה היום (שלישי) להעמיד לדין את ח"כ עופר כסיף מסיעת חד"ש. העבירה המיוחסת לו: תקיפת שוטר. לכסיף התקיים שימוע לפני ההחלטה להגיש את כתב האישום, אך טענותיו לא התקבלו.

האירוע בגינו צפוי להיות מוגש כתב אישום התרחש במהלך הפגנה של השמאל שהתקיימה במאי 2020 בדרום הר חברון. המפגינים הגיעו למקום למחות נגד פסק דינו של בית המשפט העליון, שהורה על פינוי כפרים פלסטינים באזור.

לפי הודעת הפרקליטות, במסגרת היערכות כוחות הביטחון, הוצאו צווים אשר הורו על הגבלת תנועת אוטובוסים והכריזו על מוקדים שונים במרחב כשטח צבאי סגור. למרות זאת, התקיימה הפגנה במרחב ובמהלכה הודיע קצין משמר הגבול לכסיף שאין באפשרותו להיכנס עם רכבו לכיוון קהל המפגינים, שעמד במרחק קצר ממנו, ויותר לו מעבר רגלי בלבד.

בפרקליטות ציינו כי על אף האמור, ביקש חבר הכנסת להיכנס עם רכבו למתחם ההפגנה, ובינו לבין השוטרים התפתח ויכוח שבסיומו נכנס כסיף לרכבו והחל בנסיעה איטית. במהלך הנסיעה פגע ברגלו של שוטר שחסם את דרכו. בתגובה היכה השוטר על מכסה המנוע של הרכב וצעק על כסיף. על פי החשד, זה יצא מרכבו וחבט בראשו של השוטר.

כסיף פרסם הודעה לאחר התקרית ולדבריו, "השוטרים הפרו את חסינותי שוב ושוב במהלך התהלוכה השקטה ומנעו ממני את תנועתי החופשית. הגדיל לעשות אחד השוטרים כשאיים ואמר לחברו 'אם הוא (כסיף) ימשיך - לא רק אעצור אותו אלא אירה בו'. אותו שוטר סירב למסור לי את שמו ואף האשים אותי שאיימתי לדרוס אותו".

מארגון בצלמו שהגיש את התלונה נגד כסיף נמסר: "אנחנו מברכים על ההחלטה הנכונה והצודקת ערכית מוסרית וחוקית. נמשיך ונעקוב שהמשפט יתקיים בהקדם ולא ימרח עוד שנים רבות ונתעקש שימוצה הדין עם כסיף והוא ילך לכלא. בנוסף אנחנו דורשים מוועדת האתיקה להעמידו מיידית בפני הוועדה ולהרחיקו מהכנסת למשך חצי שנה".

נזכיר כי כנגד כסיף עומדות ותלויות עשרות תלונות שהוגשו לוועדת האתיקה בכנסת. בין היתר נטען כי לפני כחודשיים הוא תועד מאחל לאדם שהפגין נגדו, להירצח בפיגוע.

תגיות:עופר כסיףגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה