בריאות ותזונה

כמה זמן יכולה קופסת שימורים לשרוד במקרר?

השתמשתם ברסק עגבניות למתכון ונשארתם עם חצי קופסת שימורים – האם ניתן לשמור את הקופסא במקרר ולכמה זמן?

אא

כולנו מכירים את זה. פתחנו קופסת שימורים של עגבניות מרוסקות או אפונה, השתמשנו לתבשיל בכמות הרצויה, ועכשיו נותרנו עם קופסת שימורים פתוחה וחצי מלאה. מה הדבר הנכון לעשות? האם לכסות את הקופסא ולשמור במקרר? האם להעביר את יתרת התכולה לקופסת פלסטיק? או האם בכלל כדאי לזרוק את מה שנותר בקופסא?

בעבר, לא המליצו להחזיר קופסת שימורים פתוחה למקרר בגלל התגובות הכימיות שעלולות להתרחש בזמן המגע של המתכת עם המזון. היום, על פי מנהל המזון האמריקאי, אין חובה להעביר את תכולת קופסת השימורים לקופסת פלסטיק רב פעמית, אלא אפשר לשמור את הקופסא כמו שהיא במקרר.

עם זאת, למרות שמותר, עדיין לא מומלץ לעשות זאת. אומנם המגע של המתכת עם המזון אינו מסוכן לבריאות, אך הטעם של המזון בהחלט עלול להיפגע. לכן ההמלצה היא להעביר את תכולת השימורים לקופסא רב פעמית ולשמור במקרר.

כמה ימים ניתן לשמור קופסת שימורים פתוחה במקרר?

על פי כתבה באתר חדשות 12, זה תלוי בחומציות. שימורים חומציים יותר, כמו מוצרי עגבניות, מלפפונים חמוצים או כרוב כבוש, יוכלו להישמר במקרר 5-7 ימים (בקופסת השימורים עצמה או בקופסת פלסטיק). שימורים אחרים, שהחומציות אינה מגינה עליהם, כמו תירס, טונה או אפונה וגזר - יישמרו כהלכה במקרר רק 3-4 ימים.

תגיות:בריאותתזונהפחית שימורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה