חדשות בארץ

"פגיעה במאות אלפי משפחות": היועמ"שית אישרה את המחאות בנתב"ג

בהרב מיארה הודיעה היום כי המחאות בנתב"ג מותרות לפי חוק, וכי למנהל רש"ת או לגורם אחר אין סמכות על פי דין למנוע כניסה של אנשים לתוך שדה התעופה

  • כ"ב תמוז התשפ"ג
(צילומים: תומר ניוברג, מרים אלסטר / פלאש 90)(צילומים: תומר ניוברג, מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה היום (שלישי) כי המחאות בנתב"ג מותרות על פי חוק.

בחוות הדעת שפרסמה, ציינה בהרב מיארה: "נתב"ג הוא מרחב ציבורי ועל כן לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה. למנהל רשות שדות התעופה או לגורם אחר אין סמכות על פי דין למנוע כניסה של אנשים לתוך שדה התעופה רק על בסיס העובדה שאינם נושאים כרטיס טיסה לאותו יום".

בהבהרתה הדגישה היועמ"שית שנקודת המוצא היא שנתב"ג הוא מרחב ציבורי ועל כן לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה. עם זאת, ציינה כי "יש לקחת בחשבון את הייחודיות של נתב"ג בהיותו אזור ציבורי רגיש, בשל החשיבות להבטיח לציבור להיכנס ולצאת מישראל, ועל רקע הצרכים הביטחוניים והבטיחותיים המאפיינים את המקום".

"לפיכך סוכם, כי על גורמי המקצוע ברשות שדות התעופה וגורמי האכיפה במשטרה להמשיך ולפעול בהתאם לשיקולים מקצועיים ומבצעיים בקביעת תנאים לעריכת הפגנה בשטח נתב"ג, ולאכיפת תנאים אלה, כולל במקרים של הפרת התנאים והמגבלות שנקבעו", לשון היועמ"שית.

במשטרה קוראים לציבור הנוסעים להקדים הגעתם ולהסתייע בתחבורה ציבורית בעדיפות לרכבת ישראל ומדגישים בפני באי המחאה - גלו אחריות והשאירו את הצירים בנתב"ג והטרמינל זמינים לגופי החירום וההצלה.

גורם בכיר בממשלה הגיב בחריפות: "חוות הדעת של הייעוץ המשפטי מכשירה את הפיכתם של אזרחי ישראל לבני ערובה של מיעוט קיצוני. היא קובעת סטנדרט חדש לפיו הפגנות לתמיכה בעמדתה האישית גוברות על חופש התנועה מהארץ ואליה, תוך פגיעה בלתי מתקבלת על הדעת במאות אלפי משפחות ששילמו במיטב כספן עבור חופשה שחיכו לה זמן רב".

תגיות:הרפורמה המשפטיתגלי בהרב מיארההמחאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה