נטורופתיה ורפואה טבעית

מה כדאי לכם לאכול לארוחת בוקר?

לאכול ארוחת בוקר לא בריאה יכול להיות גרוע בהרבה מאשר לא לאכול בכלל. אז מה כדאי לאכול?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרמב"ם אומר שהארוחה החשובה ביותר ביום היא זו של הבוקר.

לאכול ארוחת בוקר לא בריאה יכול להיות גרוע בהרבה מאשר לא לאכול בכלל.

כשאוכלים סוכרים פשוטים כמו קפה ועוגה – עודף הפחמימות ידרוש אנרגיה רבה מהגוף, ועלול לגרום לעייפות, חוסר מרץ ונפילות סוכר. המזון בבוקר צריך להכיל סיבים תזונתיים, חלבונים, מעט שומן ופחמימה מלאה. זה מזון שמספק אנרגיה ותורם לתחושת שובע לאורך זמן.

ופלים, עוגיות וביסקוויטים מכילים קמח, ביצים, סוכר ושומן, בד"כ מוקשה (מרגרינה) שאינם מזינים. הם עשויים לקדם עמידות לאינסולין (סוכרת),להגדיל את הסיכון להשמנה ועוד. דגני בוקר, גם אלו שמכילים דגנים מלאים, בפועל מכילים כמות סוכר ברמה גבוהה וזו לא הבחירה הבריאה. חטיפי גרנולה נשמעים כמו ארוחה מזינה, אבל בדרך כלל הם מכילים כמות סוכר גבוהה, בתוספת סירופ תירס. יש חטיפים שמכילים גם שוקולד או פירות יבשים, מה שמעלה עוד יותר את רמות הסוכר.

קפה אמנם ממריץ את זרימת הדם ומעניק לנו אנרגיה לזמן קצר, אך הוא גם מייבש את הגוף, מה שמביא לחולשה ולעייפות. אלו שקשה להם בלי קפה – עדיף לדחות את שתיית הקפה לשעה מאוחרת יותר. לעומת זאת, תה ירוק מכיל כחצי מכמות הקופאין שנמצא בקפה, יעיל לאיזון רמות סוכר, עוזר להעלאת קצב חילוף החומרים ובעיקר מכיל נוגדי חמצון.

לארוחת בוקר יש יכולת להעלות את רמות האנרגיה, הריכוז והשליטה על התאבון במהלך היום, ולמנוע אכילה מיותרת. כל סוגי הפירות מצוינים כפתיחה של בוקר טוב ומזין. נמצא בהם ויטמינים וסיבים בכמות מספקת, נוזלים וערך קלורי נמוך יחסית. חשוב לשלב פירות עם אגוזים או זרעים, כמו גרעיני חמנייה או דלעת. הם יעזרו להכנת הגוף לעיכול תקין ואופטימלי.

שיבולת שועל היא בחירה טובה, עשירה בנוגדי חמצון, מזינה, מרגיעה ומכילה סיבים תזונתיים וחלבון.

ביצה בבוקר תיתן הרגשת שובע לאורך זמן בשילוב עם ירקות, ואבוקדו עם ירקות יספק אנרגיה טובה.

זרעי צ'יה ופשתן הם מקור לסיבים תזונתיים. אפשר להכין מהם פודינג או לשלב בסלט.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:ארוחת בוקרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה