חדשות בארץ

מרתיח: נער אוטיסט עלה למונית, הנהג גבה ממנו יותר מ-800 שקל

הנהג "עקץ" נער אוטיסט כשגבה על נסיעה מרחובות לעיר אריאל יותר מ-800 שקלים. אימו של הצעיר: "הנהג אמר לי 'זה הסכום, הבחור הסכים, זה לא מעניין אותי'"

  • כ' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"הבן שלי, בן 23 על הספקטרום, אוטיסט בתפקוד גבוה, ומבחינתו גם אם הנהג היה אומר 20 אלף שקל – הוא היה אומר 'בסדר'". כך אמרה אמו של נער אוסטיסט בשיחה עם ערוץ 12, לאחר שנהג מונית שהסיע אותו גבה סכום של 800 שקל עבור הנסיעה, תוך ניצול העובדה שהנער לא ממש מבין שמדובר בסכום מופרז. היא הסבירה כי "הבן שלי עדכן אותי שהוא לא הספיק לעלות על אוטובוס ולכן הזמין מונית. שאלתי אותו בכמה כסף מדובר והוא אמר לי 750 שקל. הייתי מזועזעת מהסכום".

היא טוענת כי ביקשה לדבר עם הנהג, אבל עוד קודם, בדקה עם מספר נהגים כמה אמורה לעלות נסיעה כזאת. "זאת נסיעה שאמורה לעלות כ-300 שקל, כולל טיפ, נסיעה שבלי פקקים לוקחת 45 דקות", אמרה האם. "אני לא יודעת אם הנהג קלט שהילד אוטיסט, אבל זה המחיר שהוא אמר לו".

היא מספרת שהנהג סירב לדבר איתה. "בסופו של דבר הוא שם אותו על רמקול והסברתי כי מדובר בילד על הספקטרום", אמרה. "הסברתי לו שכל סכום שהיה דורש, הבן שלי היה אומר 'בסדר'. אני מבקשת ממך, תגבה את הסכום שמגיע לך, אני לא מנסה להתנער. לא מבקשים נדבות. הוא אמר לי: 'זה הסכום, הבחור הסכים, זה לא מעניין אותי, ככה זה יהיה'", הוסיפה. לאחר הנסיעה הנהג לא הסכים לחזור בו.

האם טוענת כי ניסתה לפנות לחברת גט טקסי שמטעמה הגיע הנהג. "הם התנערו, אך כשענו, אמרו שזה מקרה חמור והם יבדקו מה קרה. חזרו אליי ואמרו – 'זה לא קשור אלינו, זה לא עובד שלנו, הוא רק משתמש באפליקציה של גט'". בחדשות 12 טוענים כי בחברת גט טקסי יצרו איתה קשר והציעו פיצוי בסך 100 שקל, אך היא השיבה: "אמרתי להם שלא מדובר בכסף, זאת גנבה לאור יום".

מחברת Gett נמסר: "החברה רואה את המקרה שמתואר על ידי הלקוחה בחומרה רבה ומצרה על החוויה השירותית של הלקוחה ובנה. עד לבירור העניין, הנהג נחסם משימוש באפליקציה. בנוסף, הלקוחה זוכתה בגין הנסיעה. כדי שניתן יהיה למצות את הטיפול במקרה הוצע ללקוחה להגיש תלונה למשרד התחבורה, הגוף שאמון על נהגי המוניות".

תגיות:מוניתאוטיסטGett

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה