חדשות בעולם

הותר לפרסום: חוקרת ישראלית נחטפה בעיראק על ידי ארגון פרו-איראני

עקבותיה של אליזבט צורקוב נעלמו בעיראק לפני כארבעה חודשים. כעת הותר לפרסם שהיא בחיים. משרד ראש הממשלה: "רואים בעיראק כמי שאחראית לגורלה לשלומה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אליזבט צורקוב, חוקרת ישראלית ומומחית בעלת שם לסוריה, דאע"ש והמזרח התיכון, נחטפה לפני כארבעה חודשים בעיראק. כך הותר היום (רביעי) לפרסום. על פי המידע המצוי בידי גורמי הביטחון הישראליים, צורקוב מוחזקת על ידי מיליציית גדודי חיזבאללה הפרו-איראנית, שפועלת בעיראק.

לשכת ראש הממשלה מסרה כי צורקוב "היא אזרחית ישראלית ורוסית, הנעדרת מזה מספר חודשים בעיראק ומוחזקת על ידי המיליציה השיעית כתאאב חיזבאללה. אליזבת צורקוב עודנה בחיים, ואנו רואים בעיראק כמי שאחראית לגורלה ולשלומה. מדובר באשת אקדמיה אשר פקדה את עיראק, באמצעות דרכונה הרוסי, ומיוזמתה האישית לטובת עבודת דוקטורט ומחקר אקדמי מטעם אוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב. האירוע מטופל על ידי הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל, תוך דאגה לביטחונה ושלומה של אליזבת צורקוב".

לפי הדיווחים, צורקוב נכנסה לעיראק באמצעות דרכונה הרוסי. בכלי תקשורת בעיראק לא מוזכר שמדובר באזרחית ישראלית, אבל צוין שהיא "שייכת לדת היהודית". בעיתון אל-ג'דיד צוטטו מקורות ביטחוניים בעיראק, שאמרו כי "אזרחית רוסיה הנושאת גם אזרחות אמריקנית נחטפה בלב בגדד, וכוחות הביטחון עצרו אזרח איראני בחשד למעורבות במעשה".

מיליציות חיזבאללה בעיראק אינן קשורות לארגון הטרור מלבנון. המפקד של חיזבאללה עיראק היה אבו מהדי אל-מוהנדס, שחוסל יחד עם מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בינואר 2020. מדובר בארגון טרור שיעי, שנתמך ומקבל מימון מאיראן.

צורקוב, דוקטורנטית במחלקת מדע המדינה של אוניברסיטת פרניסטון בארה"ב, מגדירה עצמה כחוקרת קבוצות ג'יהאדיסטיות. היא גם בוגרת תואר שני בהיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בתקשורת ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית. בעבר ביקרה בעיראק ובטריטוריה הכורדית, לצורך מחקר, ואף בשטחים הכורדיים בצפון סוריה.

תגיות:חטיפהחוקרת ישראליתעיראקמיליציות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה