חדשות בארץ

מנדלבליט מכחיש: "דברי אלשיך אינם משקפים את הליך קבלת ההחלטות בתיקי נתניהו"

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר דחה על הסף את דבריו של המפכ"ל לשעבר, שאמר כי "איש לא יכול היה לנחש שנתניהו לא יתפטר". מהפרקליטות נמסר כי התבטאותו של אלשיך "מופרכת"

מנדלבליט ואלשיך, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מנדלבליט ואלשיך, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לשעבר, אביחי מנדלבליט, הכחיש היום (רביעי) את דבריו של מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, שטען כי ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו התבססה על הציפייה שיתפטר מתפקידו.

"דבריו של ידידי רוני אלשיך אינם משקפים את הליך קבלת ההחלטות בתביעה הכללית בקשר לתיקי האלפים", מסר מנדלבליט. "נושא המשך כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה מעולם לא עלה, ולא יעלה על הדעת שיעלה, במסגרת הדיונים לצורך קבלת ההחלטות בתיקי האלפים".

"הדבר היחיד שניצב לנגד עינינו היה האם יש ראיות להעמדה לדין של נתניהו והאם יש אינטרס ציבורי בכך. לדעתי ולדעת כל גורמי התביעה אז, הדבר איננו רלוונטי לחלוטין לצורך קבלת ההחלטה אז, וזו עמדתי גם היום".

מנדלבליט הוסיף כי "למען הדיוק יש לציין גם שאלשיך סיים את כהונתו כמפכ"ל לפני שהוחלט על הגשת כתב האישום. בכל מקרה, למען הסר כל ספק, צוות קבלת ההחלטות בדיונים הרבים שהיו בפניי בנושא לא דן מעולם בנושא כהונתו של ראש הממשלה".

פרקליטות המדינה הגיבה אף היא בדחיית דבריו של אלשיך. בהודעה מטעמה נמסר כי "כל אמירה כאילו בהחלטה על הגשת כתב אישום היו מעורבים שיקולים לא ענייניים - היא מופרכת. כתב האישום בתיקי האלפים הוגש לפי חומר הראיות ועל בסיס שיקולים מקצועיים בלבד".

בריאיון הבוקר לגלי צה"ל, התייחס מפכ"ל המשטרה לשעבר להתמשכות משפטו של נתניהו, וזאת ברקע המסר שהעבירו השופטים לתביעה לפיו היא תתקשה להוכיח את עבירת השוחד המיוחסת לראש הממשלה בתיק 4000. לדבריו, ההחלטה להגיש כתב אישום נגד נתניהו התבססה על הציפייה שהוא יתפטר מתפקידו, בדומה למקרה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט: "איש לא יכול היה לנחש שראש הממשלה לא יתפטר ויבחר להילחם מתוך המערכת. אני מכוון את זה, קודם כל, למפלגה שנלחמת ולא מבינה שהיא צריכה להגיד ש'לטובת המדינה אנחנו מעמידים איש אחר בראשנו'. התקדים שהיה מול עינינו היה של אולמרט".

דבריו של אלשיך חוללו סערה במערכת הפוליטית, ובליכוד הגיבו בקריאה לפתוח בחקירה נגדו: "בהודאתו המטלטלת בראיון מהבוקר חשף אלשיך שקשירת הקשר להפיכה שלטונית לא פעלה כמתוכנן. אלשיך אמר 'אי אפשר היה לנחש שראש הממשלה לא יתפטר, שהמפלגה לא תגיד שלטובת המדינה הוא צריך להתפטר'".

"אלשיך הודה שהוא הניח שהגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו תגרום לו להתפטר ולליכוד להחליפו במישהו אחר. הדבר היחיד שסיכל את תוכנית ההפיכה השלטונית שלו הייתה עמידתו האיתנה של ראש הממשלה נתניהו והתעקשותו להילחם על חשיפת האמת. הודאתו של אלשייך מחייבת פתיחה בחקירה נגדו ונגד והשותפים לתפירת התיקים, כדי לחשוף את המניעים שעמדו מאחורי הגשת כתב האישום נגד ראש ממשלה מכהן והבחירה הדמוקרטית של העם".

תגיות:רוני אלשיךאביחי מנדלבליטמשפט נתניהובנימין נתניהותיקי האלפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה