חדשות בארץ

רוני אלשיך על משפט נתניהו: "אי אפשר היה לנחש שרה"מ לא יתפטר"

בריאיון לגלי צה"ל, אמר המפכ"ל לשעבר כי משפט נתניהו מתמשך משום ש"איש לא יכול היה לנחש שראש הממשלה לא יתפטר". השר עמיחי שיקלי: "המטרה הייתה לבצע הפיכה שלטונית בכלים משפטיים"

ׁׂאלשיך (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)ׁׂאלשיך (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:59)

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, התייחס הבוקר (רביעי) להתמשכות משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת ברקע המסר שהעבירו השופטים לתביעה לפיו היא תתקשה להוכיח את עבירת השוחד המיוחסת לנתניהו בתיק 4000.  

בריאיון לגלי צה"ל אמר אלשיך, כי ההחלטה להגיש כתב אישום נגד נתניהו התבססה על הציפייה שהוא יתפטר מתפקידו, בדומה למקרה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט: "איש לא יכול היה לנחש שראש הממשלה לא יתפטר ויבחר להילחם מתוך המערכת. אני מכוון את זה, קודם כל, למפלגה שנלחמת ולא מבינה שהיא צריכה להגיד ש'לטובת המדינה אנחנו מעמידים איש אחר בראשנו'. התקדים שהיה מול עינינו היה של אולמרט".

התבטאותו של המפכ"ל לשעבר חוללה סערה במערכת הפוליטית. שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אמר: "יום עצוב למדינת ישראל. יש פה מספר גורמים שחברו יחד כדי לנצח את הדמוקרטיה ולבצע הפיכה. פקידים ומפקדים לשעבר שניסו בזמן תפקידם לבצע מהלכים כדי להחליף שלטון וכשלו, חברו יחד ומנסים גם כעת לנצח את דברו של הבוחר הישראלי. גם הפעם הם ייכשלו".

"מערכת האכיפה והמשפט בישראל זקוקים לשידוד מערכות", הוסיף סמוטריץ'. "אנו מובילים את התיקונים הללו כדי למנוע הישנות של מהלכים אנטי דמוקרטים כאלו בעתיד. לא ניתן להם לגנוב את הדמוקרטיה הישראלית".

השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הגיב: "אלשיך מודה היום בקולו שניסה לבצע הפיכה שלטונית באמצעות חקירות וכתב אישום. לא אכפת לו מהדמוקרטיה, לא אכפת לו מהחוק, וכל מה שרצה זה רק להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר בבחירות דמוקרטיות, באמצעים לא דמוקרטיים. לא פלא שהם פוחדים כל כך מהרפורמה המשפטית שתקח את הכוח מהאוליגרכיה ותחזיר אותו סוף סוף לעם".

שר התפוצות עמיחי שיקלי (הליכוד) תקף: "במילים פשוטות, לכתחילה המטרה לא הייתה להגיע לחקר האמת אלא לבצע הפיכה שלטונית בכלים משפטיים. מחובתנו להבטיח כי כלל הנוגעים בדבר יתנו את הדין על המעשים החמורים האלה שפגעו פגיעה אנושה בחברה הישראלית כולה".

שר הפנים והבריאות משה ארבל (ש"ס) הגיב: "דבריו של מר רוני אלשיך בגלי צה"ל הבוקר לפיהם תוכנית העבודה הייתה להדיח ראש ממשלה נבחר מתפקידו ותרחיש הייחוס היה אולמרט – מדאיגים כל מי שחפץ לחיות במדינה דמוקרטית".

"דברים איומים אלו כנגד ליבת המשטר הדמוקרטי ראויים להיכנס לתוכנית הלימוד באזרחות ולהיות תמרור אזהרה לכולנו, תומכי הממשלה ומתנגדיה. מדיניות הפלת שלטון נבחר באמצעות הפללה היא הסכנה הגדולה ביותר לשלטון דמוקרטי".

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס (הליכוד),  אמר כי "אזרחי ישראל נחשפו הבוקר לאמת המרה: נעשה כאן ניסיון שנכשל להדיח, באמצעים פסולים, ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור הישראלי. כפי שאמרתי בעבר ולאור הגילויים החדשים, במשפט ומחוצה לו, כולל בריאיון הזה: משפט נתניהו צריך להיפסק".

שר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית),  תקף: "ההתבטאות של רוני אלשיך כרגע בגלי צה"ל שופכת אור, ובעיקר חושך, על ההתנהלות ההזויה של גורמי אכיפת החוק במשפט ראש הממשלה נתניהו. חוץ מלהגיד 'ניסינו לעשות הפיכה שלטונית' הוא אמר בעצם הכל".

בכיר מח"ש לשעבר, ח"כ משה סעדה (הליכוד),  מסר: "‏מתברר שוב שהפרקליטות והמפכ"ל לשעבר עשו יד אחת להגיש כתב אישום שלא מבוסס ראייתית כשהכל במטרה לסכל את ראש הממשלה נתניהו ולגרום לפיטוריו. חרפה".

בליכוד הגיבו בקריאה לפתוח בחקירה נגד אלשיך: "בהודאתו המטלטלת בראיון מהבוקר חשף אלשיך שקשירת הקשר להפיכה שלטונית לא פעלה כמתוכנן. אלשיך אמר 'אי אפשר היה לנחש שראש הממשלה לא יתפטר, שהמפלגה לא תגיד שלטובת המדינה הוא צריך להתפטר'".

"אלשיך הודה שהוא הניח שהגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו תגרום לו להתפטר ולליכוד להחליפו במישהו אחר. הדבר היחיד שסיכל את תוכנית ההפיכה השלטונית שלו הייתה עמידתו האיתנה של ראש הממשלה נתניהו והתעקשותו להילחם על חשיפת האמת. הודאתו של אלשייך מחייבת פתיחה בחקירה נגדו ונגד והשותפים לתפירת התיקים, כדי לחשוף את המניעים שעמדו מאחורי הגשת כתב האישום נגד ראש ממשלה מכהן והבחירה הדמוקרטית של העם".

תגיות:רוני אלשיךמשפט נתניהובנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה