חדשות בארץ

סערה ברשת: "יחייבו את ילדינו להניח תפילין". ינון מגל תקף

"בלי עילת סבירות, יואב קיש יחייב את ילדינו להניח כל בוקר. זאת לא עילת סבירות, זאת ממשלת סדום", נכתב במודעה שהופצה. מגל ענה: "מי קונה את החארטה הזאת?"

  • ט' תמוז התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

"בלי עילת סבירות יואב קיש יחייב את ילדינו להניח כל בוקר תפילין בבית הספר. זאת לא עילת סבירות, זאת ממשלת סדום". כך נכתב במודעה של ארגון חופשי בארצנו, זאת במחאה על החוק לצמצום עילת הסבירות שמקודם על ידי הימין.

המודעה הזאת גרמה לסערה. בימין שאלו האם צמצום עילת הסבירות אכן תקבע כי ילדים חילוניים יחויבו להניח תפילין, ואיך בכלל הגיעו למסקנה כי ביטול העילה עשוי לפגוע בהם.

הראשון לזהות זאת היה העיתונאי ינון מגל, שרתח מזעם. "נתעלם מזה שעל הנחת תפילין היא מכריזה: 'ממשלת סדום'. אבל מי קונה את החרטא הזאת?", צייץ בטוויטר. "זו אשכרה מחאה של משרדי פרסום".

גם שאר התגובות לא איחרו לבוא. "הם נגד מדינה יהודית", "השמאלנים מראים מצוקה קשה" ועוד תגובות רבות הציפו את הרשת בעקבות הפרסום של מגל.

מאוחר יותר פורסמו מודעות נוספות, שהשורה התחתונה שלהן היא ששרת התחבורה מירי רגב לא תאפשר לנסוע בשבת אם הרפורמה תעבור. המודעות זכו לתגובות רבות של אנשי ימין, שקראו "להפסיק את ההסתה". אחד העוקבים צייץ בחזרה: "מירי רגב לא תאסור על נהיגה בשבת, כי היא עצמה נוסעת בשבת".

תגיות:ינון מגלתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה