נטורופתיה ורפואה טבעית

מפתיע: אלו סגולות רפואיות נמצא בתבלינים הרגילים שבמטבח?

כוסברה, חילבה, קינמון, ציפורן, זנגוויל, כורכום וקארי - ארון התבלינים שלכם מכיל סגולות רפואיות שלא ידעתם עליהן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תבלינים ידועים בסגולות הרפואיות שלהם. באופן מיוחד, ישנם תבלינים שמאיטים את קצב ספיגת הסוכר בדם, כך נשמור על רמות נמוכות של סוכר בדם.

עשבי תיבול ותבלינים עשירים ב"פוליפונולים" (חומרים פעילים בצמחים) משפיעים על החיידקים הטובים במערכת העיכול, מגבירים את הפרוביוטיקה ומסייעים לעיכול תקין ולספיגה טובה של חומרים חיוניים בגוף. הם עוזרים בהחדרת הגלוקוז לתאים ומשפיעים על האינסולין שבלבלב.

גם אנשים בריאים צריכים לדאוג שלא להקפיץ את רמות הסוכר בדם, ושחרור האינסולין צריך להיות בקצב מתון. אצל חולי סכרת חשוב מאוד להקפיד על רמות סוכר מאוזנות. כדי שתבלינים ועישבי תיבול יסייעו בכך, צריך להכניס אותם לתפריט היומי באופן קבוע. אפשר לגוון עם סוגי התבלינים.

זרעי כוסברה – עוזרים להגביר את ייצור האינסולין, לשפר את חילוף החומרים ולייצב את רמות הסוכר בדם. כדאי לשלב אותם בארוחת הבוקר או כחליטה.

גרגרנית יוונית או חילבה – כף זרעי חילבה שהושרו במים יעזרו לווסת את ספיגת הפחמימות והסוכר.

קינמון – נחשב כבעל פעולה מחקה אינסולין, משפר את רמות הסוכר והכולסטרול. מומלץ לשתות עד חצי כפית קינמון ביום במים חמים, או כתיבול בדייסות או תבשילים.

ציפורן – משמש לתיבול מאפים ותבשילים, משפר רמות כולסטרול ומוריד רמות גלוקוז בדם.

ג'ינג'ר (זנגוויל) – מסייע בשחרור האינסולין ובהגברת הרגישות, וכך עוזר להכניס את הסוכר לתאים. אפשר להשתמש בטרי או במיובש. לבעלי לחץ דם גבוה עדיף להימנע מהשימוש.

כורכום – מכיל חומרים נוגדי חמצון המסייעים במלחמה ברדיקלים חופשיים, שעלולים לגרום נזק חמצוני לגוף. כדאי תמיד להוסיף לכורכום מעט פלפל שחור או ג'ינג'ר, כדי שהחומרים הפעילים יועילו. בלעדיהם הכורכום לא מתפרק, ולא יצליח לפעול בגוף.

קארי – תבלין שעוזר בהאטת העיכול, וכך מסייע בשמירה על רמות טובות של סוכר בדם.

תבלינים הם טבעיים, קלים לשימוש וגם לא יקרים. ההשפעה שלהם מותנית בכמות הנצרכת. בדרך כלל מומלצת כמות קטנה כדי לשפר את הטעמים, אבל כשמשתמשים באופן קבוע – זה מצטבר ויוצר אפקט טיפולי.

התבלינים הם דרך טעימה ובריאה לשמור על בריאות טובה, מפני שאיזון סוכר בדם ימנע הרבה מאוד מחלות וישפר את איכות החיים בכלל.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותתבלינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה