בריאות ותזונה

פירות קיץ – מי הכי משמין וכמה כדאי לצרוך?

פירות הקיץ מכילים הרבה מים וסוכר, אך גם לא מעט ויטמינים ומינרלים חיוניים. למה כדאי לצרוך אותם, באיזו צורה ואילו פירות מכילים הכי הרבה קלוריות?

אא

הקיץ כבר כאן, למרות שעדיין צפויים לרדת גשמים, אך השווקים מלאים בפירות קייצים מתוקים וטעימים. החום הכבד גורם לנו לחפש אחר אוכל קר ומרענן, ופירות הם פתרון בריא ומשביע. פירות הקיץ מכילים אחוז גבוה של מים, עשירים בנוגדי חמצון, ומספקים ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. עם זאת, הם מכילים כמות גבוהה של סוכר ולכן אין להפריז בצריכתם אם אתם חולי סוכרת או סובלים מכבד שומני.

יש הרבה מאוד מיתוסים סביב צריכת פירות קיץ, חלקם נכונים וחלקם פחות. מצד אחד, צריכתם יכולה לגרום לעלייה במשקל, ומצד שני, הם נחשבים למזון שכדאי לשלב בתפריט היומי.

ד"ר גילה רוזן, מנהלת המחלקה לתזונה קלינית במרכז הרפואי רמב"ם, אמרה לאתר "דוקטורס" כי "בחברה הישראלית מתפשטת מגמה מבורכת ביותר: עוד ועוד אנשים מבינים את חשיבותה של תזונה בריאה ומאוזנת ושואפים לסגל אורח חיים בריא. עם זאת, קיימת בעיה מאחר שההגדרה מהי אותה 'תזונה בריאה' הפכה לחמקמקה והציבור פשוט מבולבל", אמרה ד"ר רוזן.

יתרונות בריאותיים

ד"ר רוזן ודנה ויינר, דיאטנית קלינית, אמרו כי לא ניתן להתעלם מהיתרונות הבריאותיים של הפירות, שהוכיחו את יעילותם במניעת מחלות ממאירות במערכת העיכול ואת תרומתם לבריאות, הודות לסיבים התזונתיים המצויים בהם. כמו כן, הן מציינות כי צריכת פירות הוכחה כמסייעת למניעת סרטן ריאות.
יתרון נוסף שמונות השתיים הוא טעמם המתוק של פירות הקיץ, שעושרם בסיבים אף תורם לתחושת שובע. ד"ר רוזן אומרת שלמרות שבפירות יש כמות לא מבוטלת של סוכר, הם עדיין נחשבים למאכל בעל ערך קלורי נמוך ובהחלט עדיפים על פני ממתקים למיניהם. "צריכתם במידה לא פוגעת בניסיון לשמור על משקל גוף תקין, והם מהווים מקור מצוין לסוכר טבעי ובריא המשמש את הגוף לצורכי אנרגיה מיידית", אמרה.
כמו כן, ויינר אומרת כי פירות עשירים במים, ולכן הם תורמים למאזן נוזלים תקין בגוף, דבר החשוב במיוחד בתקופת הקיץ. בנוסף, פירות מהווים מקור מזון עשיר לוויטמינים ולנוגדי חמצון ממקור טבעי. הם מכילים רמות גבוהות של ויטמין C וחומרים ייחודיים שחשובים לבריאות תאי הגוף, לשימור העור ולבניית סיבי קולגן, ומינרלים כמו אשלגן התורמים להפחתת בעיות, כגון יתר לחץ דם.

כיצד מומלץ לצרוך את פירות הקיץ?

ד"ר רוזן אומרת כי מומלץ לצרוך במהלך היום פירות מכל הצבעים משום שכל צבע תורם משהו ייחודי לגופנו.

פירות אדומים עשירים בליקופן ונוגדי חמצון, המסייעים להפחתת הסיכון לחלות במחלות לב.

פירות צהובים וכתומים מכילים בעיקר ויטמין A וויטמין C החיוניים למערכת החיסון.

פירות כחולים וסגולים מכילים נוגדי חמצון במינון גבוה והם בעלי תכונות אנטי דלקתיות, מגינים על בריאות כלי הדם והלב, מסייעים במניעת מחלות סרטן ומאטים את תהליכי הזדקנות הגוף.

פירות ירוקים מכילים מינרלים וויטמינים חיוניים ושלל נוגדי חמצון המסייעים בשמירת בריאות העור וכלי הדם.

השתיים ממליצות לצרוך את הפירות כפירות שלמים ולא כמיץ, כשהם בשלים ולא בוסר. כמו כן, יש לאכול את הפרי עם קליפתו שמכילה ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים.

כמה קלוריות יש במנת פרי?

כוס קוביות אבטיח מכילה 46 קלוריות.

כוס קוביות מלון מכילה 56 קלוריות.

כוס אננס מכילה 83 קלוריות.

כוס מנגו מכילה 108 קלוריות.

כוס ענבים מכילה 69 קלוריות.

אפרסק בינוני מיל 67 קלוריות.

שזיף בינוני מכיל 73 קלוריות.

12 דובדבנים מכילים 63 קלוריות.

 

תגיות:פירותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה