בריאות ותזונה

מה יקרה לגופכם תוך שעות - אם תתחילו לשלב מי קוקוס בתזונה שלכם?

מי קוקוס היו מאז ומתמיד משקה מחזק. מהן התכונות שלו, ואיך הוא יכול לעזור לגוף שלכם כבר מהשבוע הראשון, אם תתחילו לצרוך אותו?

אא

ככל שאנחנו הולכים ומתבגרים, כך הולכת ופוחתת יכולתו של הגוף שלנו להילחם באויבים הפנימיים שלו - שבתרגום חופשי נקראים רדיקלים חופשיים. 

אותם רדיקלים (קיצוניים) עושים שמות בגוף, ולא פעם מחוללים מחלות ובעיות בריאות כמו נזק חימצוני (הסבר בהמשך הכתבה). בעצם מדובר באטום בודד או בקבוצת אטומים (מולקולות) שהם בעלי אלקטרונים בלתי מאוזנים. בדיוק כמו שאצלנו, אדם שלא נישא אין לו יציבות - כך בדיוק גם עם אותם אלקטרונים. כשהם מוצאים את עצמם ללא בן זוג, הם משגעים את כל מי שסביבם כולל את המולקולה שהם שייכים אליה, ואז גם אותה מולקולה - למרות שמורכבת מהרבה אטומים נוספים כמותו, הופכת לרדיקל חופשי. 

מהי הסכנה של רדיקלים חופשיים בגופנו, ובמה הם עלולים לפגוע?

חוסר היציבות של הרדיקלים החופשיים באה לידי ביטוי בפעילות יתר של חומרים כימיים. כשהוא מסתובב חופשי בגוף הוא הופך ל'גנב' שגונב אלקטרונים שאינם שלו, ואז גם הם הופכים לגנבים וגונבים מחומרים אחרים. מדוע מדובר בנזק? היות ואותן גניבות יוצרות 'חוסרים' בחומרים חשובים כמו חלבונים, שומנים, פחמימות וחומצות שונות, בתאי הגוף שלנו. 

מחלות לב, אלצהיימר, מחלות כלי דם, ואפילו הזדקנות מוקדמת, עשויים להיגרם בשל אותם רדיקלים חופשיים. סך הכל, הם גורמים להיווצרות של 60 מחלות ובעיות רפואיות שבלעדיהם הגוף היה מתפקד יופי. פעמים רבות, הרדיקלים החופשיים נוצרים בגופנו הודות לתהליכים פיזיולוגיים שקשורים למצבים שונים בגופנו כמו דלקות, מחלות לבביות ועוד. 

איך אנחנו יכולים למנוע את היווצרותם של אותם רדיקלים חופשיים? כמה דרכים:

1. להפחית פעילות מאומצת כמו ספורט 'כרוני' - פעילות ספורטיבית מוגברת פוגעת לאורך זמן ברקמות שריר בריאות, היות ובזמן ייצור האנרגיה בגוף - נפלטות מולקולות חמצן ממסלול ה'הליכה' הרגיל שלהן, והופכות לרדיקלים חופשיים. לכן, רופאים רבים ממליצים שלא להגזים עם פעילות גופנית. 

2. גוף בריא בנפש בריאה - זה כלל שתופס חזק גם פה: מצבים פנימיים כמו חרדות או רגשות שיצאו מאיזון - לחץ, כעס, מתח וכדומה - עלולים גם הם לעודד יצירת רדיקלים חופשיים בגוף. לכן, לא משנה מה אתם עוברים ועם מה אתם מתמודדים - חשוב שתירגעו ותביאו את הנפש שלכם לאיזון פנימי. 

3. רדיקלים חופשיים נוצרים לא פעם ממזון תעשייתי ומטוגן - לכן, חשוב מאוד להימנע כמה שניתן גם מאלו, ולשאוף לאכול כמה שיותר בריא. מה זה בריא? מזון לא מעובד. ירקות, פירות ומוצרים שהם הכי קרובים לטבע, זאת אומרת לאיך שהקב"ה באמת ברא אותם, בלי חומרים משמרים ותוספות כימיות שעולות לנו בבריאות. 

תוסיפו לכל אלו נזקים סביבתיים כמו עשן שנפלט ממכוניות, זיהום אוויר ממפעלים, קרינה, חומרי ריסוס, חומרי ניקיון ועוד - גם אלו תורמים לא פחות להיווצרותם של רדיקלים חופשיים. 

אז מה עושים? פשוט מאוד: מגבירים כמה שניתן חומרים שהם נוגדי חמצון (שנקראים גם אנטי-אוקסידנטים). החומרים הללו בעצם נלחמים ברדיקלים החופשיים בזה שהם נותנים להם את האלקטרון שחסר להם - ומרגיעים את ה'שגעת' הכימית מבלי להפוך לרדיקלים בעצמם. 

וכאן נכנסים מי הקוקוס היקרים שלנו, שעשירים מאוד בנוגדי חמצון (ולא רק). 

בין אם אתם ספורטאים ובין אם לא, כשאתם שותים מי קוקוס, כבר בשעות הראשונות שהרדיקלים החופשיים יפגשו בחומרים שלו - הם יקחו צעד אחורה. מדוע? מפני שהאלקטרונים של נוגדי החמצון מיד 'יחפשו' למי אפשר להתחבר, מי הוא אותו 'רווק בודד' שצריך חברה כדי להתאזן. ומה יקרה בגוף תוך שבוע בלבד? הרדיקלים החופשיים יתחילו לסגת ולהיעלם, ותחת זאת יתמלא הגוף בחומצות שמסייעות לגוף להתגבר על מצבי סטרס (אולי כאלה שנגרמו בשל הפעילות הכימית המוגברת של הרדיקלים החופשיים) - כמו ארגינין. 

מלבד זאת, מי הקוקוס עשירים בחומרים טובים אחרים כמו סידן, מגנזיום, ברזל, חלבונים, אנזימים, ויטמינים, סודיום, זרחן ואשלגן. 

זקוקים לויטמין B1? התיאמין שבמי הקוקוס מסייע בשמירה על בריאות העיניים, ושתי כוסות מי קוקוס ביום - מקנה את הכמות המומלצת ליום של ויטמין זה. 

תגיות:דיאטהקוקוסבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה