חדשות בארץ

מנכ"ל חברת החשמל: "דתי הופך לחסר אונים בלי חשמל בשבת"

מנכ"ל חברת החשמל הסביר מדוע חיבר יישובים דתיים לחשמל, על חשבון יישובים חילוניים: "אם חילוני עובר את כל השבת בצורה נאותה, ודתי לא - אז ההחלטה הייתה ראויה. מדובר במשהו הומני, אנושי ממדרגה ראשונה"

  • י"ח סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, דיבר הבוקר על ההחלטה לחבר יישובים דתיים לחשמל, על חשבון יישובים חילוניים. זה קרה לפני כניסת השבת, ביום שישי האחרון, כאשר הוא היה צריך לקבל החלטה אילו יישובים לחבר לחשמל, בעקבות בעיות שהתגלו באספקת החשמל. "זו הייתה החלטה הומנית, ידענו שמשעה 21:00 יחזור החשמל, חילונים היו יכולים להפעיל אותו בשבת", הסביר שפיגלר את ההחלטה בוועדה לביקורת המדינה.

שפיגלר לא אהב את הביקורות על ההחלטה להטיב עם משפחות דתיות. "אם יש מצב שיישובים דתיים שממילא היו מנותקים שעות, לא שעה - אלא שעות - ואם הם לא מקבלים חשמל רגע לפני כניסת השבת, הם נתקעים 25 שעות נוספות", הסביר. "אז כן, אני לקחתי את האחריות וקיבלתי החלטה ואני גאה בה, כי יש גבול לכל דבר".

עוד הוסיף שפיגלר: "גם לדתיים יש ילדים ותינוקות, גם אצלם יש נכים וגם הם רוצים חשמל. כי החילונים יכולים להפעיל את החשמל. ידענו שמשעה 21:00 לא יהיה מחסור. אם חילוני שהיה בנתק מחשמל מקבל אותו בשעה 21:00 והוא עובר את כל השבת בצורה נאותה - ודתי שלא מחזירים אליו את החשמל רגע לפני כניסת השבת, הופך להיות חסר אונים כל השבת - ההחלטה שהתקבלה הייתה הראויה ביותר. מדובר במשהו הומני, אנושי ממדרגה ראשונה".

תגיות:חברת החשמלשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה