חדשות יהדות

תמורת עשרות מיליוני דולרים: בכמה נמכר התנ"ך העתיק בעולם?

ספר התנ"ך העתיק והשלם ביותר, בן 1,100 שנה, נרכש אתמול במכירה פומבית. המחיר יפתיע גם אתכם. מצד שני, זהו מחיר עבור פריט שאין לו ערך ולכן הוא הפך לכתב היד היהודי היקר ביותר אי פעם

  • כ"ז אייר התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

כמה כסף הייתם מוכנים להוציא על מוצר שיקר ללבכם? איפה עובר קו התפר הדק של רכישת מוצר שחשוב לכם, לכזה שאין לו ערך, שתוכלו להשקיע בו כל סכום?

ספר התנ"ך העתיק והשלם ביותר, בן 1,100 שנה, נרכש אתמול (רביעי) במכירה פומבית. זה קרה בבית המכירות סות'ביס בניו יורק. המחיר: 33.5 מליון דולר. זהו מחיר עבור פריט שאין לו ערך ולכן הוא הפך לכתב היד היהודי היקר ביותר אי פעם.

ספר התנ"ך הזה נרכש עבור אגודת הידידים "אנו - מוזיאון העם היהודי" בארצות הברית. הוא יוצג כחלק מתצוגת הקבע של המוזיאון, למרות מחירו היקר.

העניין המפתיע הוא שהמכירה נסגרה תוך מספר דקות. השתתפו בה מתחרים מרחבי העולם, יהודים ולא יהודים. בחודש מרץ "קודקס ששון", שמו של התנ"ך המפורסם הזה, הוצע לקהל הרחב למשך שבוע אחד בלבד. זה קרה כחלק מסיור בינלאומי של סות'ביס, לקראת המכירה הפומבית. תחילה הוצעו מיליוני דולרים בודדים, אולם המחיר הלך ועלה ובסופו של דבר נסגר תמורת יותר מ-30 מיליון דולר - מחיר שאיש לא ציפה לו לפני המכירה.

לאחרונה פרסמנו באתר כי מכירה פומבית אחרת, שגם היא נעשתה בניו יורק, עוררה סערה בעולם. בית מכירות בשם כריסטי'ס בניו יורק הציע מכירת תכשיטים ואבני חן שנקנו בכספו של איש עסקים לא לגיטימי, שהתעשר לאחר שרכש חברות יהודיות בכפייה לפני השואה ובמהלכה.

תגיות:מכירהספר תנ"ך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה