חדשות בארץ

הוגשו כתבי אישום נגד המחבלים שרצחו את אילן גנלס הי"ד

השניים נאשמים בעבירות של גרימת מוות בכוונה בצוותא, המוגדרת כמקבילה לעבירת רצח. על פי כתבי האישום, בחודש פברואר ירו המחבלים לעבר מספר כלי רכב שנעו בכביש 90, מתוך מטרה לפגוע בכמה שיותר יהודים

אלן גנלס הי"ד (צילום: (מתוך הרשת, לפי סעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים)אלן גנלס הי"ד (צילום: (מתוך הרשת, לפי סעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים)
אא

התביעה הצבאית הגישה היום (שני) כתבי אישום נגד לואי מערוף ומאהר שלון, רוצחיו של אילן גנלס הי"ד, בפיגוע בצומת בית הערבה בחודש פברואר.

השניים נאשמים בעבירות של גרימת מוות בכוונה בצוותא, המוגדרת מקבילה לעבירת רצח, בניסיון לגרימת מוות בכוונה ובעבירות נוספות הקשורות לאחזקת נשק.

על פי כתבי האישום, המחבלים תכננו יחד לבצע פיגוע ירי. לשם כך רכשו אקדח, תחמושת ורכב ונסעו לאורך כביש 90. כשהבחינו בכלי רכב ישראליים, הנעים על הכביש בו נסעו, הם ירו לעברם.

הרכב שבו נהג גנלס היה בין האחרונים בשיירה שנסעה לכיוונם של המחבלים. אלה התקרבו לעברו ופתחו בירי שחדר את השמשה הקדמית ברכב וגרם למותו. לאחר מכן ירו המחבלים לעבר כלי רכב ישראלי אחר ואז נמלטו מן המקום. הרכב ששימש אותם נמצא מאוחר יותר בסריקות של צה"ל כשהוא שרוף בשטח פתוח באזור מנזר סנט ג'ורג'. בתום מצוד נלכדו השניים על ידי כוחות הביטחון כשהם מסתתרים באזור יריחו.

עם הגשת כתבי האישום, ביקשה התביעה הצבאית את מעצרם של הנאשמים. בית המשפט הצבאי באיו"ש נעתר לבקשה והחליט על הארכת מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים.

גנלס בן ה-26, שהחזיק באזרחות אמריקנית, סיים את לימודיו באוניברסיטת קולומביה, עלה לארץ והתנדב לצה"ל. בתום שירותו הצבאי חזר גנלס לארה"ב בשנת 2018 כדי ללמוד תואר ראשון במדעי המוח. עם סיום לימודיו חזר לחיות בישראל.

תגיות:פיגועאילן גנלס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה