חדשות בארץ

55 חודשי מאסר למחבל שהיה מעורב בביצוע לינץ’ ביהודי תושב ירושלים

מוחמד חאלף הורשע במעורבות בלינץ' שעשו מתפרעים ערבים באלי רוזן במהלך מבצע "שומר חומות" לפני כשנתיים, בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. הוא נידון ל-55 חודשי מאסר

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

בית משפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) 55 חודשי מאסר על מוחמד חאלף, שהורשע בביצוע חבלה בכוונה מחמירה בנסיבות של מעשה טרור, לאחר שהיה מעורב בלינץ' באלי רוזן, לפני כשנתיים, בשכונת שמעון הצדיק בירושלים.

המחבל המורשע היה חלק מקבוצת מתפרעים ערבים, שבעת ההתפרעויות במהלך מבצע "שומר חומות" תקפו את רוזן בבעיטות, אגרופים, אלות, אבנים ושוקר חשמלי והיכו אותו בכל חלקי גופו, בעת שטייל עם כלבו.

במסגרת ההתפרעות, שתועדה על ידי התוקפים והועלתה על ידי אחד מהם לרשתות החברתיות הפלסטיניות, הנאשם היכה את רוזן פעמיים. בשלב מסוים התקרבה ניידת משטרה למקום, רוזן רץ לקראתה וכך הופסקה התקיפה. עם זאת נגרמו לו חבלות בכל חלקי גופו.

בית המשפט דחה את טענותיו של המחבל כי ניסה לעזור לרוזן ולסייע לו בעוד ההמון תוקף אותו. השופטים קיבלו את עמדת הפרקליטות, שהציגה חומר המתעד את האירוע וסותר את גרסתו.

בשלב הטיעונים לעונש ציינה הפרקליטות כי הנאשם לא נטל אחריות על מעשיו והשתתף בכל האירוע האלים. היא ביקשה לגזור עליו שבע שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי משמעותי לקורבן.

נציין, כי באחרונה התקבל הערעור שהגישה הפרקליטות לבית המשפט העליון והוחמר עונשו של אחד הנאשמים בפרשה, שנידון לארבע שנות מאסר. שני קטינים נוספים, שהיו מעורבים אף הם בלינץ', נידונו לשנתיים מאסר בפועל.

תגיות:עונשלינץ'מחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה