בריאות ותזונה

משלבים קפה בדיאטה? המומחה מזהיר מהשלכות לא רצויות

נמצאים בעיצומה של דיאטה? מתכננים להתחיל בקרוב ולא מוכנים לוותר על הקפה? כדאי שתשמעו מה יש למומחה להגיד בנושא

  • י"ט אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נמצאים בעיצומה של דיאטה? מתכננים להתחיל בקרוב ולא מוכנים לוותר על הקפה? יש מקום לשקול שוב עד כמה הקפה נצרך בתפריט היומי.

שימו לב לנתון חשוב - בתפריט הדיאטטי אתם מחשבים את סך הקלוריות של המאכלים שאתם צורכים בתקופה זו, אבל מה לגבי הערך הקלורי של הקפה? האם גם אותו אתם לוקחים בחשבון?

רובנו לא מספקים בכוס קפה אחת ליום, לעיתים שלוש ויותר, ולכן לא מומלץ להתעלם מהערך הקלורי שכלול בפנים. כשאנחנו פותחים בדיאטה אנו מקפידים על מאכלים מזינים, בריאים ודלי קלוריות, אך לעיתים שוכחים לחשב גם את הערך התזונתי של המשקאות שאנו שותים, וביניהם הקפה, משקה שהינו חלק בלתי נפרד משגרת היום.

מרן הרב יצחק יוסף - איך מכינים קפה בשבת? צפו

 

כוס קפה שווה מאות קלוריות ליום

הידעתם כי כוס אחת של קפה תורמת כמה מאות (!) קלוריות ליום, וישנם דיווחים כי מנת קפוצ'ינו ביום עלולה להגיע לערך קלורי גבוה יותר.

ד"ר מייקל מוסלי פרסם באתרו כי קפה ומיץ פירות הינם סוג של 'תרמית', כיוון שאינם מעניקים לנו תחושה אמיתית של שובע. כמו כן, מדובר במשקאות עתירי קלוריות, והם בין המשקאות הגרועים ביותר שניתן לצרוך.

עוד הדגיש כי בעת תכנית הרזייה יש לקחת בחשבון את הערך התזונתי של קפה ומיצי פירות, ונותן דוגמה – "לאטה יומי עשוי להוסיף כ-1,330 קלוריות בשבוע, שהם כחמש וחצי חפיסות שוקולד".

ד"ר מוסלי מציע לכל מי שממאן לוותר על מנת הקפה היומית, פשוט לשתות קפה ללא תוספות חלב או סוכר, וכך ניתן להמשיך במסלול הירידה במשקל בלי חשש שהקפה ישפיע באופן שלילי על התהליך.

 

עוד באותו נושא:

הרב שניר גואטה - מה לומדים מכוס קפה?

תגיות:דיאטהבריאותקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה