חדשות בעולם

פרטים חדשים על הפיגוע בתוניסיה: המחבל – שוטר, נמנע טבח עצום במאות מתפללים

המחבל, שהיה שוטר, רצח איש ביטחון אחר וגנב את נשקו. הוא רצח את בן ואביאל חדד בחנייה של בית הכנסת, ותכנן לחדור לתוכו לבצע טבח במאות יהודים. שר התפוצות והמאבק באנטישמיות, עמיחי שיקלי: "משימתנו היא לסייע לקהילה ולפעול להעלאתם של החפצים בכך למדינת ישראל"

  • י"ט אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

(עודכן: 12:45)

פרטים נוספים על הפיגוע בתוניסיה: הקהילה היהודית בג'רבה ויהודי העולם כולו אבלים על הירצחם של בני הדודים בן ואביאל חדד בחניית בית הכנסת אל-גריבה באי ג'רבה. השניים יוטסו לקבורה בארץ.

המחבל, שהיה שוטר, רצח במקום איש ביטחון אחר, גנב את נשקו וארבע מחסניות והמשיך בפיגוע. הוא רצח את בן ואביאל חדד, כאמור, בחנייה של בית הכנסת, ניסה לחדור למבנה כדי לבצע טבח במאות היהודים שהיו נצורים בו, ואז נהרג מירי המאבטחים.

למרות תוצאותיו הטראגיות של הפיגוע, בחסדי שמיים נמנע פיגוע עצום, שכן המאבטחים מנעו כניסה של היורה לתוך המתחם - שם היה עלול להתבצע טבח המוני במאות יהודים ששהו בו. אחרי הפיגוע כוחות הביטחון הקיפו את בית הכנסת ואסרו על המתפללים לצאת ממנו במשך שעות ארוכות. המתפללים המתינו במקום בזמן ששמעו יריות מחוץ למבנה ומסוקים מרחפים מעל.

יוסי ברדא, זמר ישראלי שהופיע בבית הכנסת דקות ספורות לפני המתקפה ועזב את המקום 20 דקות לפני הירי, שחזר את רגעי האימה ברדיו 103FM: "אני יכול לספר שהאבטחה, המשטרה והחיילים של תוניס נהגו עם כל הישראלים שהגיעו בצורה מכובדת מעל ומעבר. ממש עם פנים מאירות, אין לי מילים".

"אני הופעתי וסיימתי את ההופעה שלי, אחרי 20 דקות כשיצאתי הבנתי שקרה משהו. התחילו יריות, שמעו יריות. עדי ראיה אמרו שחיילים, שוטרים תוניסאים הגנו בגופם על היהודים. כנראה שלא הספיקו לעצור את היורים, או יורה, אנחנו לא יודעים כמה אנשים שירו, נראה לי אחד או שניים. קרה האסון הזה ששני יהודים נהרגו", הוסיף ברדא.

"בית הכנסת זה בית כנסת עתיק מאוד מאוד. יש שם הרבה כהנים במקום הזה. יש שם אבנים של בית המקדש הראשון שהביאו למקום ובנו בית כנסת שקדוש ליהודים, כל שנה עושים את הילולת רבי שמעון בר יוחאי במקום הזה. הפעם הגיעו 15 אלף יהודים להילולה. זה מנהג עתיק", הוסיף. "מה שאני ראיתי אתמול בטלוויזיה זה שאמרו 'כל מי שינסה לפגוע בתיירים ננקוט ביד קשה נגדם', זה מה ששמעתי בטלוויזיה התוניסאית".

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות,עמיחי שיקלי, התייחס לפיגוע: "אני רואה בחומרה את הפיגוע הקשה בג'רבה, שיש לציין שלמרבה הצער קדמה לו תקופה מתוחה של הצקות והתנכלויות לקהילה היהודית במקום. משימתנו היא לסייע לקהילה יחד עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, עלייה, חוץ והסוכנות היהודית, להגן על אנשיה ולפעול להעלאתם של החפצים בכך למדינת ישראל".

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב: "קיבלנו הבוקר בשורת איוב על שני יהודים שנרצחו בפיגוע בהילולה המסורתית בבית הכנסת אל-גריבה בג'רבה - אביאל ובן דודו בן חדד, הי"ד. הכאב גדול. זכיתי בזמנו לפגוש את אביאל ז״ל ומשפחתו, אשר מחוברים לשורשיהם בכל נימי נפשם, תוך שמירה על המסורת היהודית בג׳רבה. בנחמת ציון וירושלים ננוחם".

תגיות:תוניסיהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה