חדשות בארץ

מטעמי צניעות: הרבנית ימימה מזרחי סירבה להדליק משואה בטקס הפותח את יום העצמאות

אחרי שהשרה מירי רגב סיפרה כי אשה חרדית נבחרה להשתתף בטקס הדלקת המשואות אך סירבה, נחשפה זהותה: הרבנית ימימה מזרחי

  • ב' אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במהלך הימים האחרונים עלתה שאלה שהעסיקה את המגזר החרדי: מדוע אין ולו מועמד חרדי אחד שראוי להדליק משואה? המגזר החרדי תורם להתפתחות הכלכלה ויש לא מעט דוגמאות של בעלי עמותות שעוזרים לנזקקים, משקמים משפחות קשות יום וראויים לא פחות לקבל את הכבוד בטקס הממלכתי. האם לא היה ראוי שיהיה לו נציג?

במהלך מסיבת העיתונאים שנערכה לקראת הטקס, נשאלה שרת התחבורה מירי רגב, המארגנת אותו, מדוע אין נציג חרדי ברשימה. רגב סיפרה כי הייתה אישה חרדית ברשימה עליה המליצו, אולם היא בחרה שלא להגיע לטקס. האשה הזאת, כך מתברר, היא הרבנית ימימה מזרחי - מרצה מוכרת ואהובה, שפעילה גם בארגון הידברות.

הרבנית מזרחי, נשיאת ועד רבניות אירופה, הגיעה לרשימה הסופית ואפילו קיבלה שיחה מפתיעה שבישרה על הבחירה בה. יחד עם זאת, היא החליטה, כך על פי דיווחים, לוותר על ההשתתפות בטקס מטעמי צניעות. 

לטקס המשואות נבחרים מדי שנה 12 ישראלים שתרמו באופן מיוחד לחברה ולמדינה ומזרחי היא אחת כזאת. ברשימת הנבחרים השנה להדליק את המשואה נמצאים, בין היתר: תא"ל במיל' אביגדור קהלני; סא"ל ד', מפקד יחידת דובדבן; ורד בן סעדון, חקלאית ומתיישבת מהשומרון שהקימה את יקבי "טורא"; שלום אסייג ודיוויד בלאט.

תגיות:יום העצמאותהרבנית ימימה מזרחיטקס המשואות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה