בריאות ותזונה

לגזור ולשמור: מהו ’זיהום אור’ ואיך הוא קשור למחלת הסוכרת? אתם חייבים לקרוא את זה

מחקר חדש שנערך בסין מצא כי יש קשר ישיר בין כמות האור המלאכותי שאנחנו נחשפים אליו, לבין הסיכוי ללקות במחלת הסוכרת

אא

האם שמעתם פעם את המושג 'זיהום אור'? כן, זה בדיוק מה שאתם חושבים עליו עכשיו: הכוונה היא לאור מלאכותי שמופץ מכל המכשירים האלקטרוניים למיניהם שמקיפים אותנו, ואם צורכים אור מלאכותי בכמות גדולה מדי - עכשיו זה מדעי ואמפירי וכדאי לדעת כי הוא מזיק לבריאות.

מחקר חדש שנערך בסין מצא כי יש קשר ישיר בין כמות האור המלאכותי שאנחנו נחשפים אליו, לבין הסיכוי ללקות במחלת הסוכרת בפרט, ובמחלות נוספות. 

במחקר עקבו החוקרים הסינים אחרי עובדים במשמרות לילה בבתי חולים ובמפעלים - שם משתמשים בטלפונים, אור, ושאר מכשור כזה או אחר שמצריך שימוש באור מלאכותי. 

משך החשיפה של אותם עובדים לאור המלאכותי עמד על למעלה משמונה שעות ולא פחות משלוש שעות - אלא שכאן ציינו החוקרים פרט מעניין: "אפילו חשיפה קלה לאור מלאכותי נקשרת לסיכון ללקות במחלת הסוכרת, בפרט אצל מבוגרים".

המחקר המעניין מתבסס על מחקר זהה שעשו חוקרים מהודו, שהשוו בין רמות זיהום האור לבין מדדי בריאות בקרב אנשים מבוגרים, ברחבי העולם. ונחשו מה? באזורים שבהם משתמשים יותר באור טבעי ולא באור מלאכותי, יש פחות בעיות בריאות כמו רמת מסת גוף (BMI) גדולה, כולסטרול רע ולחץ דם נמוכים יותר. באזורים שבהם נחשפו יותר לאור מלאכותי בלילה, 28% מבין הנבדקים פיתחו סיכוי גבוה יותר לחלות בסוכרת. 

"בדקנו למעלה מתשעה מיליון מקרים של סוכרת בסין עצמה, ואנחנו מאמינים שאצל רוב האנשים בני 18 ומעלה שחלו בסוכרת, יש קשר לזיהום אור. עובדה שבאזורים הכפריים יותר, שבהם אין שימוש כלל באור מלאכותי, אין כמעט מקרים של סוכרת או מחלות אחרות".

תגיות:סוכרתמדעזיהום אור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה