בריאות ותזונה

סובלים מסטרס? המדע מצא את מה שהרמב"ם המליץ עליו לפני מאות שנים

סובלים מסטרס כרוני? זו הפעולה הראשונה שאתם חייבים לנקוט בה כדי לא להגיע לשם

אא

עד כמה שזה אולי נשמע מופרך - יש פעולה אחת פשוטה שאתם חייבים לעשות כדי להימנע מסטרס, אם אתם סובלים ממנו לעתים קרובות. 

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה ותוצאותיו פורסמו במאמר מיוחד ב-CNN מצא כי ככל שחייכם שגרתיים ומסודרים יותר, כך אתם פחות תסבלו מסטרס כרוני. על סמך המחקר פרסם ארגון הבריאות העולמי המלצות חדשות אלו מין חיי שגרה  עליכם לסגל: "להתעמל בכל יום, לחייך כמה שיותר, להגביל צריכה של מדיה ובפרט חדשות, ולחזור לקשרים חברתיים שאולי זנחתם בשל כך", מצוין בהמלצות. 

רופא סיני בשם צ'וי שחתום על ההמלצות, אומר כי טוב תעשו אם תשלבו פעילות גופנית קבועה בשגרה שלכם. "פעילות גופנית קבועה, לא משנה מאיזה סוג, תעזור לכם בצורה מופלאה להתגבר על מתח פסיכולוגי", הוא אומר. "היות וכולנו מושפעים מלחץ, נסו לארגן כמה שיותר את החיים הלחוצים לכדי שגרה וסדר. אם תעשו את אותם דברים בכל יום, ואפילו תאכלו את אותו אוכל בכל יום, זה ימנע מכם סטרסים".

ומה אומר על כך הרמב"ם? תתפלאו לשמוע אבל זו בדיוק העצה שלו בכל מה שנוגע לאותו אוכל בכל יום. 

יצחק בן אורי, ממייסדי הרפואה הטבעית בישראל, שחקר את רפואת הרמב"ם בצורה אינטנסיבית ואף חי על פיו - כתב כי "בכל כתביו הרפואיים, הרמב"ם חוזר ומדגיש את החשיבות אשר יש לייחס להרגלי אכילה נכונים ולסילוק הפסולת מהגוף – כתנאי הכרחי לשמירת הבריאות".

בין המלצותיו של הרמב"ם: לא לאכול כשלא רעבים ולשמור על התעמלות תקינה ופעילות מעיים תקינה, הרמב"ם אף המליץ לשמור על שגרה של מאכלים קבועים, וכמה שפחות לנטות מהשגרה הזו. 

וכך כותב הרמב"ם בהקשר זה: "ומיני הרוע ישתנו הרבה מאוד לפי הִשתנות מיני המאכל". את שינויי המאכלים מגדיר הרמב"ם כ'מיני רוע'. 

 

תגיות:סטרסשגרהכרוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה