בריאות ותזונה

כיצד תשמרו על תזונה נכונה בחג הפסח?

חוששים שעם החג יגיעו הקלוריות? רוצים לשמור על תזונה נכונה גם בחג הפסח? להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את החג בשלום

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אכלו טוב לפני הסדר

במהלך היום של ליל הסדר מומלץ לאכול כרגיל. מי שמגיע רעב לשולחן החג, בדרך כלל יאכל מכל הבא ליד. ניתן לאכול ארוחת בוקר מזינה, ארוחת צהריים קלה ולפני ארוחת ליל הסדר לאכול חטיף קטן או סלט. בצורה הזו תצליחו לשמור על איפוק ותמנעו אכילה לא מבוקרת בארוחת החג.

בחרו נכון

בארוחת החג יש שפע של מזון. אל תתפרעו – הסתכלו על המגוון הקיים ושימו בצלחת את מה שאתם באמת רוצים לאכול. אל תעמיסו. אם לאחר שתסיימו את הצלחת תרצו עוד – שימו לכם עוד מנה בהתאם לרמת השובע שלכם. אם אתם כבר מלאים – זה הזמן לעצור.

שמרו על שגרת אכילה

המצות, העוגיות והארוחות המרובות גורמות לנו תחושה של כבדות, כאילו כל מה שאנחנו עושים זה לאכול, אבל חשוב לשמור על שגרת אכילה גם בימי החג. אכלו בזמנים קבועים, העדיפו אוכל ביתי על פני קנוי ואל תפריזו בנשנושים. חשוב לציין שמצה אחת שווה לפרוסה וחצי של לחם, אבל היא מכילה פחות סיבים ומים. לכן, כשאתם אוכלים מצה, הוסיפו שני ירקות חתוכים ליד. גם תרגישו שבעים יותר וגם תעזרו למערכת העיכול.

הקפידו על שתייה מרובה

במהלך החג, ובכלל, הקפידו על שתייה מרובה של מים. השתייה תסייע בשמירה על המשקל וגם תמנע עצירויות.

צאו לטיול

נצלו את ימי חול המועד לטיולים רגליים עם המשפחה. תנועה לא רק טובה למשקל, אלא גם למצב רוח. צאו להליכה או לרכיבה על אופניים, שחקו עם הילדים בכדור - העיקר שתזוזו. הארוחות המרובות נותנות תחושה של כבדות ועייפות ולכן מומלץ לקיים איזושהי פעילות ספורטיבית בשביל לשמור על רמת אנרגיה גבוהה.

אכלו בבית

הימנעו מאוכל מעובד או מתועש. זה לא מזין ובטח שלא עוזר למשקל (גם בשאר ימות השנה). אם אתם יוצאים לטיול, קחו איתכם אוכל. זה גם זול יותר וגם בריא יותר. 

לא להגזים בתוספות

הימנעו מהוספה של סוכר, מלח או שומנים למזון שלכם. האוכל יהיה טעים גם אם תוסיפו מהם בצורה מאוזנת. כמו כן, שימו לב לסימון האדום על המוצרים שאתם קונים. אם יש סימון אדום (בשל עודף סוכר או עודף נתרן, כמו בחטיפים וממתקים למיניהם) צרכו מאותו מוצר פחות.

פסח שמח ובריא!

מכת חושך? לאלפי משפחות בישראל זו אינה היסטוריה!

אלפי משפחות רעבות מחכות לסל המזון של הידברות - ואסור לנו להגיד להם 'לא'.

הקליקו כאן - וערכת ההוקרה המיוחדת של הידברות בדרך אליכם!

תגיות:בריאותפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה