בריאות ותזונה

ביצה קשה או חביתה – מה יותר משביע?

הן עשויות מאותו חומר, אך בכל זאת יש שחושבים שהאחת משביעה יותר מהשנייה. מדוע?

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

בכל ארוחת בוקר ישראלית מגישים ביצים, בכל מיני צורות הכנה. אך האם יש הבדל בין ביצה קשה לחביתה מבחינת תחושת השובע? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא בתוכנית הרדיו שלה ב-103FM ושברה מיתוס.

רוזמן אמרה כי בתאוריה, ביצה קשה וחביתה, כשהן מטוגנות בשמן, מכילות אותו דבר מבחינת חלבון, שומן וקלוריות. עם זאת, לדבריה, יש לא מעט אנשים שחושבים שביצה קשה משביעה יותר מחביתה. "עשיתי סקר גם באינסטגרם, רוב האנשים ענו שביצה קשה משביעה אותם יותר", אמרה.

רוזמן הסבירה כי "הקיבה צריכה ללוש את הביצה למרקם של מחית, וזה הרבה יותר קל לה לעשות את זה כשמדובר בחביתה, בהשוואה לביצה קשה שצריך להשקיע הרבה יותר אנרגיה וזמן על מנת ללוש אותה ולעכל אותה".

רוזמן הציגה דוגמא נוספת להוכיח את טענתה, ואמרה "למה תפוח שלם משביע יותר משייק תפוח? כי הקיבה תעבוד קשה יותר לעכל וללוש את התפוח השלם, לוקח גם יותר זמן ללעוס את התפוח השלם, בהשוואה לשייק ששותים במהירות ואז גם לקיבה אין כמעט עבודה", אמרה והוסיפה ש"תפוח אדמה אפוי משביע יותר מפירה, משום שהאינדקס הגליקמי של תפוח אדמה מבושל, גבוה יותר בהשוואה לאפוי. זה אומר שהוא משביע לזמן קצר יותר ופחות מתאים לסוכרת". 

תגיות:תזונהביצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה