חדשות בארץ

יו"ר יד לבנים: קברו של יוני נתניהו הי"ד חולל

יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, אמר כי קברו של סגן-אלוף יוני נתניהו הי"ד חולל לאחרונה. הוא קרא להוציא ביום הזיכרון את הוויכוח הפוליטי מחוץ לבתי העלמין: "מדינת ישראל עשתה הפסקת אש עם החמאס, אנחנו בינינו לא יכולים לעשות הפסקת אש ביום הזה?"

נתניהו על קבר אחיו יוני הי"ד, תמונת ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)נתניהו על קבר אחיו יוני הי"ד, תמונת ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

(עודכן: 11:26)

ברקע ההסלמה במחאות נגד הרפורמה המשפטית, אמר הבוקר (שלישי) יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, כי קברו של סגן-אלוף יוני נתניהו הי"ד, אחיו של ראש הממשלה, שנפל במבצע אנטבה חולל לאחרונה ונצבע באדום.

בריאיון לערוץ 12 הביע בן שם את חששן של המשפחות השכולות כי ההפגנות הפוליטיות נגד הרפורמה יזלגו לטקסי יום הזיכרון הקרוב: "אנחנו מקבלים יום יום עשרות פניות ממשפחות שמבקשות שהשנה לא יהיו פוליטיקאים. אני חושב על כבודם של הנופלים, שתהיה זילות שלהם ביום הזיכרון, שיעמדו על הקברים, יקללו ויצעקו אחד על השני".

"אף אחד עוד לא יודע, גם לא משפחת נתניהו, אבל לפני שבועיים חיללו את הקבר של יוני, גיבור ישראלי שנפל על קידוש השם באנטבה. לאן הגענו?", הוסיף בן שם בכאב. "מדינת ישראל עשתה הפסקת אש עם החמאס, אנחנו בינינו לא יכולים לעשות הפסקת אש ביום הזה?".

בן שם נשאל מה הוא מציע לעשות, והשיב: "בערב יום הזיכרון בכותל מגיעים הנשיא והרמטכ"ל. יכול להיות שצריך לאמץ את זה בהר הרצל ובבתי הקברות – שיגיעו הנשיא והרמטכ"ל. אני אומר את זה גם לכבודם של הפוליטיקאים. אנחנו מכנסים את המועצה הציבורית להנצחת החייל שמורכבת מהורים, אלמנות, יתומים ואנשי ציבור. יש לנו פגישה עם שר הביטחון, נעלה את זה גם בפני נציגות הכנסת. זה לשיקולם של שר הביטחון ומקבלי ההחלטות".

במשרד הביטחון הכחישו את דבריו של בן שם: "מדובר באנשים שהניחו על הקבר לב אדום במסגרת מיזם זיכרון, ואותה אבן אדומה לכלכה מעט את הקבר בצבע אדום, במה שעלול להיראות כמו שפיכת טיפות אדומות על הקבר. במשרד הביטחון מבהירים כי לא מדובר בהשחתה של הקבר, והצבע האדום נוקה כעבור זמן קצר".

תגיות:יום הזיכרוןהפגנותיוני נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה