בריאות ותזונה

שני מאמני כושר שכתבו רב-מכר: "אסור לכם לעשות דיאטה יותר מ-21 יום - וזו הסיבה"

במשך כמה שנים עמלו שני מאמני כושר ידועים בארה"ב - להעלות על הכתב את שיטת ההרזייה שפיתחו, שכוללת לא רק טיפים לתזונה עשירה ומגוונת אלא אף המלצות להתעמלות ספציפית, שרק היא, לטענתם, עוזרת

אא

במשך כמה שנים עמלו שני מאמני כושר ידועים בארה"ב - להעלות על הכתב את שיטת ההרזייה שפיתחו, שכוללת לא רק טיפים לתזונה עשירה ומגוונת אלא אף המלצות להתעמלות ספציפית, שרק היא, לטענתם, עוזרת. 

השניים - ג'ורדן סייאט ומייקל ואקאנטי, התפרסמו בארצות הברית בזכות הספר שכתבו 'אכלו את זה', שהפך לרב מכר ואף הפך לתוכנית טלוויזיה. 

"אם אתם עושים הליכות מהירות כדי לרדת במשקל - אתם  מבזבזים את הזמן שלכם", כותבים השניים בספרם, ומבטיחים 'לגלות' מהו סוג האימון שבאמת יעזור לכם לרדת במשקל. הליכה מהירה, יוגה, פילאטיס ואפילו התעמלות על מכשירים - לא, הם לא שוללים כל פעילות גופנית שהיא. אבל "זה תלוי מה המטרה שלכם לכתחילה. אם המטרה שלכם היא לרדת במשקל, זה לא יעזור לכם. אמנם כל סוג של ספורט הוא בריא לנו, אבל אם רוצים לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן - השיטה היחידה שאנחנו ממליצים עליה היא אימוני כוח בעזרת משקולות.  

מה הבעיה עם שיטות אחרות? לדבריהם, כל ספורט שאתם אוהבים ומתחברים אליו, וכזה שעושה לכם טוב, עליכם להתמיד בו. אבל כל סוגי הספורט האחרים, מלבד אימוני הכוח במשקולות, לא שורפים קלוריות בצורה גדולה. "האימונים האלה הם היחידים שמצד אחד שורפים שומנים ומצד שני בונים לכם את השרירים. עדיף לעבוד על כל שרירי הגוף ואל תתמקדו באזור אחד, גם אם המטרה שלכם כרגע היא להשיג רזון באזור הבטן למשל. אימון שיחזק את כל שרירי הגוף ומנוחה של 2-5 דקות בכל סט של תרגילים, זה מה שאתם צריכים".

 

השניים, שאימנו עד כה עשרות אלפי מתאמנים, ביניהם אף סלבס שירדו במשקל בצורה דרסטית - אומרים כי אין זה משנה באיזו דיאטה מדובר, "אסור שהיא תעבור את ה-21 יום ברציפות, כי אז דווקא תהיה עצירה בקצב הירידה במשקל". איך כן נכון לעשות דיאטות? לדבריהם: "עשו דיאטה למשך 21 יום ואז תחזרו לאכול כרגיל למשך 21 יום נוספים. לאחר מכן אתם יכולים לחזור על הדיאטה שוב ולעשות אותה גם הפעם בסבב של 21 יום".

וגם המלצות האימון, חשובות בעיניהם: "באימוני כוח שמיועדים לירידה במשקל, חשוב מאוד לעשות הפסקה ולא לעשות אותם בכל יום, כדי לתת זמן לשרירים לבנות את עצמם. אם החלטתם לעשות אימוני כוח, חשוב מאוד שתקפידו שמשך האימון לא יעלה על 60 דקות, ושמספר האימונים השבועיים לא יעלה על שלושה. 

תגיות:ספראימוןכושר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה