ונשמרתם

ארגון הבריאות העולמי: כך אפשר להציל 7 מיליון אנשים ב-7 שנים

דו"ח חדש של ארגון הבריאות העולמי חשף את הסכנות הטמונות בצריכה מוגזמת של מלח ואמר כי הפחתת צריכתו יכולה להציל 7 מיליון בני אדם עד שנת 2030

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

בדו"ח שעוסק בצריכת נתרן שפורסם ביום חמישי האחרון, ארגון הבריאות העולמי מזהיר מפני הסכנות הטמונות בצריכה מוגזמת של מלח. בנוסף, הארגון מעריך כי יישום מדיניות של הפחתת צריכת מלח עשויה לסייע בהצלת כשבעה מיליון בני אדם עד שנת 2030.

ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, אמר כי תזונה לא בריאה היא גורם עיקרי למוות ולמחלות ברחבי העולם, וצריכת נתרן מוגזמת היא אחת הסיבות העיקריות. זאת על פי הצהרות שדווחו על ידי אתר האו"ם.

ד"ר טדרוס הוסיף כי "דו"ח זה מראה בנוסף שרוב המדינות עדיין לא אימצו שום מדיניות מחייבת להפחתת הנתרן, מה שמעמיד את האנשים שלהן בסיכון להתקפי לב, שבץ ובעיות בריאות אחרות".

המקור העיקרי לנתרן הוא מלח שולחן. נתרן הוא רכיב תזונתי חיוני לגוף שלנו, אך הוא גם מגביר את הסיכון למחלות לב, שבץ מוחי ומוות בטרם עת במקרים של צריכה מוגזמת. על מנת לשנות מגמה זו, ארגון הבריאות העולמי קרא לכל המדינות ליישם תוכניות להפחתת הנתרן, וליצרנים להציב יעדים שאפתניים להפחתת הנתרן במוצרים שלהם.

בחברה המערבית צריכת המלח הממוצעת של אדם מוערכת בכ-10.8 גרם, פי 2 מהכמות המומלצת על ידי ארגון הבריאות העולמי, שהיא פחות מ-5 גרם ליום.

צריכה מופרזת של מלח מעלה את הסיכון למקרי מוות הקשורים לדיאטה ולתזונה, וישנן עדויות המקשרות בין צריכת נתרן מופרזת לבעיות בריאותיות, כגון אוסטאופורוזיס, השמנת יתר ומחלות כליות.

תגיות:מלחנתרן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה