חדשות בארץ

היועמ"שית הקפיאה את הדחת מפקד מחוז תל אביב. בן גביר: "שמאלנית ומוטה"

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה לשר לביטחון לאומי, כי היא מקפיאה את החלטתו להעביר את מפקד מחוז תל אביב במשטרה מתפקידו: "חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך". בן גביר: "יועמ"שית לא אובייקטיבית, עם אג'נדה פוליטית מובהקת"

בן גביר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)בן גביר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה היום (שישי) לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כי היא מקפיאה את החלטתו להעביר מתפקידו את מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמיחי אשד.

בהודעה מטעמה של בהרב-מיארה נמסר, כי היא ערכה אמש בירור ראשוני של הליך העברתו מתפקידו של אשד: "הבירור הראשי עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה".

"לפיכך, הנחתה היועצת המשפטית לממשלה את הגורמים הרלוונטיים להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב. למען הסר ספק, עד להשלמת הבירור ניצב אשד יישאר בתפקידו".

בן גביר הגיב במתקפה חריפה על בהרב-מיארה: "הנתון המדהים בכל הסיפור, שהיועצת המשפטית לא דיברה איתי טרם הודעתה ולא ביקשה להבין כיצד התקבלה ההחלטה בעניינו של ניצב עמיחי אשד ומתי".

"לכל מי שלא הבין עד עכשיו, מדובר ביועצת משפטית שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית, שפועלת מטעם השלטון הקודם, עם אג'נדה פוליטית מובהקת, והודעת היועמ"שית מלמדת עד כמה הרפורמה המשפטית חשובה. נלמד את החלטת היועמ"שית ונקבל החלטות בהתאם".

השר למורשת, עמיחי אליהו, מסר: "החלטת היועמ"שית להתערב בשיקולי השר לביטחון לאומי מהווה פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית. 64 מנדטים אמרו כן למשילות, כן לביטחון. מי שמונע מנבחרי ציבור ליישם את רצון הבוחר פוגע לא רק בדמוקרטיה הישראלית כי אם גם בביטחון אזרחי ישראל".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר, תקף: "היועצת השמאלנית לממשלה ממשיכה לשים את האג'נדה הפוליטית שלה בקבלת החלטות מקצועיות. היא מונעת מראש הממשלה מלעסוק ברפורמה המשפטית, ממליצה להעמיד לדין את ח"כ פוגל, מתערבת בגסות בהחלטת המפכ"ל בעניינו של מפקד מחוז תל אביב ושמה רגל לממשלת הימין. תפקידה הוא להיות יועצת לממשלה, לא אויבת לממשלה. יועצת שמלכתחילה מינויה היה שנוי במחלוקת. מוטב שתוציא את עצמה לנבצרות, במקום שתדרוש זאת מאחרים".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, מסר בתגובה להודעתה של בהרב-מיארה כי "מדובר בסבב מינויים שמשטרת ישראל נערכת אליו מזה תקופה ארוכה. כפי שהבהרתי כבר אתמול, עיתוי ההחלטה נקבע על ידי השר לביטחון לאומי בלבד. אדגיש, משטרת ישראל כפופה תמיד לחוק, והנחיות היועצת המשפטית לממשלה מחייבות אותנו. בעקבות הנחייתה אקפיא את המינוי עד לסיום הבירור, ומפקד המחוז ימשיך במילוי תפקידו בהתאם".

תגיות:משטרת ישראלאיתמר בן גבירקובי שבתאיגלי בהרב-מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה