הידברות לנוער

מה עושים עם תחושת בדידות?

"אני מרגיש שאף אחד לא מבין. אני לבד בעולם. אני שם מסכה ומראה לכולם שהכול בסדר איתי, אבל מבפנים אני מרוסק"

  • ט"ז אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מרגישים בדידות שלא מרפה? אתם לא היחידים במצב הזה. על פי דו"ח של 'עמותת עלם' לנוער במצבי סיכון, נמצא כי שליש (!) מבני הנוער חווים קושי ביצירת קשרים חברתיים וחשים בדידות. מה אפשר לעשות כדי לצאת מזה?

1. קודם כל זכרו שבורא עולם אוהב כל אחד מכם כאילו הוא בנו יחידו. בשבילו כל אחד מכם הוא כל העולם כולו. אתם אהובים, יחידים ומיוחדים. דברו עם אבא. התפלל אליו, שיפכו בפניו את הלב, ובקשו שיעזור לכם, שיוציא אתכם מהמצב הזה, ושייתן לכם כוחות להאמין בעצמכם.

2. המשנה במסכת אבות אומרת "אם אין אני לי – מי לי". אם אתם לא תעזרו לעצמכם, אף אחד אחר לא יוכל לעשות זאת במקומכם. תעזרו לעצמכם, אל תשבו ותחכו שמשהו ישתנה לבד מעצמו. לפעמים אנחנו צריכים עזרה חיצונית שתדחוף אותנו קדימה, שתתן לנו כוחות ומוטיבציה לעשות את הצעדים הראשונים לשינוי המצב. ובלי אותה דחיפה יהיה לנו קשה לזוז מהמקום שבו אנחנו כרגע נמצאים. ולכן הצעד הבא שמומלץ לעשות הוא לפנות לטיפול מקצועי, כגון: טיפול רגשי, קואצ'ינג, טיפול CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) ועוד, אצל מטפל/ת ירא/ת שמים. מצאו מישהו שילווה אתכם בתהליך, ויעזור לכם לצאת מהמקום בו אתם נמצאים ולפתוח דף חדש בחייכם. אתם שווים את ההשקעה הזו בעצמכם. אל תתמודדו עם זה לבד.

3. עשו פעילויות חדשות שיכניסו אתכם למעגלים חברתיים חדשים, כמו חוגים חדשים או לימוד במרכזי קירוב למתחזקים צעירים, כמו של ארגון 'לב לאחים' לצעירים וצעירות או של ארגון 'אחינו' לצעירים. ככה תוכלו גם להעשיר את עצמכם בשיעורי תורה שיחזקו אתכם, וגם להכיר חברה צעירה שנמצאת בראש שלכם.

ועוד כמה מילים של חיזוק, יש הרבה צעירים שנוהגים לכנות את עצמם בפלטפורמות שונות כ"סתם מישהי/סתם מישהו". והאמת היא, שאף אחד מכם לעולם לא יהיה 'סתם' אחד. כל אחד ואחת מכם הוא נשמה נדירה ומיוחדת, שאין לה תחליף בכל העולם כולו. יש אימרה מחזקת ונכונה שאומרת "היום שבו נולדת הוא היום שבו ה' החליט שהעולם לא יהיה שלם בלעדיך", וזה לגמרי נכון. לכל אחד בעולם הזה יש שליחות שרק הוא יכול למלא, ובלעדיו העולם יהיה כמו פאזל עם חלק אחד חסר.

ולסיכום, האמינו שיום יבוא, והרגעים הקשים יהיו מאחוריכם. האמינו שהטוב עוד לפניכם. ועד אז, המשיכו להתפלל לאבא, ואל תשכחו – לעזור גם לעצמכם.

מרגישים שאתם זקוקים לייעוץ ולהכוונה רגשית? מכירים אדם שזקוק לעזרה נפשית? צוות המומחים המקצועי של מחלקת 'נפשי בשאלתי' ישמחו לעזור לכם להתקדם אל עבר חיים איכותיים ומאושרים. התקשרו 073-333-3331, או שלחו מייל nafshi@htv.co.il או שלחו הודעת ווטסאפ למספר 073-222-1222

קראו עוד:

הכי לבד שרק אפשר, עכשיו יותר מכל פעם

אבא, אף אחד בעולם לא מצליח להבין אותי

תגיות:בדידותהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה