בריאות ותזונה

מפחיתים פחמימות? זה מה שאתם צריכים לאכול

שומרים על המשקל? מפחיתים את כמות הפחמימות שאתם אוכלים? שימו לב שאתם לא מפחיתים גם את כמות הסיבים התזונתיים שבריאים לכם. להלן 7 מאכלים שגם דלים בפחמימות וגם עשירים בסיבים תזונתיים

  • ט"ז אדר התשפ"ג
אא

מנסים דיאטת דלת פחמימות? כדאי שתדעו שדיאטת דלת פחמימות יכולה להיות גם דלה בסיבים תזונתיים, שמסייעים למערכת העיכול ומאריכים את תחושת השובע שלכם. על פי מאמר שפורסם באתר וואלה, להלן 7 מאכלים שגם דלים בפחמימות וגם עשירים בסיבים תזונתיים:

זרעי פשתן

זרעי פשתן תורמים לבריאות מערכת העיכול והם מכילים סיבים תזונתיים, חלבון וחומצת שומן מסוג אומגה 3. הם גם נחשבים למקור מצויין לליגנן, שמסוגל להפחית את הסיכון לסרטן. בכף זרעי פשתן יש כ-3 גרם סיבים.

אבוקדו

אבוקדו מסייע בהורדת הכולסטרול, בהפחתה של הסיכון למחלות לב וסרטן, ועוזר בשמירה על רמת הסוכר בדם- זה רק חלק מיתרונותיו הבריאותיים.  האבוקדו גם עשיר בסיבים התזונתיים- כ-7 גרם סיבים במאה גרם אבוקדו - פי שניים מברוקולי.

זרעי צ'יה

זרעי צ'יה נחשבים למקור לחלבון מלא, משום שהם מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות. כמו כן, בשל יכולת הספיגה שלהם, הם משביעים לאורך זמן רב יותר. זרעי הצ'יה הם דגן מלא ובריא הרבה יותר מדגנים אחרים. בכל כף של זרעי צ'יה יש כ- 5.5 גרם סיבים תזונתיים.

כרובית

הכרובית, ירק ממשפחת המצליבים, מכילה כמויות נכבדות של מינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון. מבין הירקות, הכרובית מכילה כמות גבוהה מאוד של סיבים. כוס של כרובית מבושלת מכילה 4 גרם סיבים תזונתיים - פי 2 מכוס כרוב ופי 4 מסלק.

פירות יער

פירות יער מכילים נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים שחיוניים לגוף. צריכה קבועה של פירות יער יכולה להפחית את הסיכון לדלקת כרונית ומחלות לב. בנוסף, פירות היער מכילים כמות מרשימה של סיבים תזונתיים. בכוס של פירות יער יש כ-8 גרם של סיבים.

סובין

סובין חיטה הוא קליפת הגרעין של החיטה והוא מכיל כמות מרוכזת של סיבים תזונתיים. אכילת דגנים מלאים, כמו סובין וסיבי דגנים, מפחיתה את עמידות הגוף לאינסולין וכן את מדדי הדלקת בגוף. במאה גרם סובין יש 42 גרם סיבים.

שקדים

שקדים מכילים שומנים בריאים, חלבון, ויטמין E ומגנזיום. הם מהווים מקור טוב לסיבים וחלבונים, וכתוצאה מכך הם עשויים לעזור להגביר את תחושת המלאות ולסייע לירידה במשקל. בחופן קטן של שקדים יש כ-3.5 גרם סיבים.

 

תגיות:בריאותפחמימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה