הרבנית חגית שירה

למה הקב"ה נותן לנו לפעמים סיבת טובות לבכות?

את חייבת להבין שזה אף פעם לא סתם. את חייבת להבין שלניסיונות ולקשיים יש מטרה, הם עושים לך ניקיון יסודי! מאחורי כל הסתר - יש מגילה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשבוע שעבר סיפרנו על רבי אברהם אבן עזרא שהגיע לרמב"ם לטפל בכאב שהיה בעיניו.

ריח עיזים חזק חדר לאפו של רבי אברהם אבן עזרא. הוא היה המום, כואב, ובעיקר פגוע...

מה כבר ביקשתי, ריבונו של עולם? אני רק רציתי למצוא מזור לכאבי העיניים שלי!

ואז זה קרה. רבי אברהם החל לבכות, הכל עלה וצף, הניסיונות, הכאבים, השנים הארוכות של העוני וחוסר המזל... הפגיעה הזו היום, מהרמב"ם הקדוש...

והוא בכה ובכה ובכה, אולי שעה, אולי יותר... עד שלפתע הוא הרגיש "פיצוץ" בעין ימין, ואז "פיצוץ" בעין שמאל, ומהעיניים שלו ירדה מוגלה ונשפכה החוצה.

ברגע הזה נכנס הרמב"ם לדיר העיזים. הוא הגיש לרבי אברהם כוס משקה חם. הוא הסביר ואמר: כשבדקתי אותך, רבי אברהם, ראיתי שאין לך משהו מסוכן. זה לא דרש ניתוח, לא היה צורך לפתוח... אני ראיתי שרק מוגלה גדולה הצטברה לך שם בפנים, וכדי להוציא את המוגלה הזו צריך מלח, ומלח יש בדמעות! חשבתי מה לעשות כדי לגרום לך לבכות, ואז עלה בי הרעיון לשלוח אותך לכאן, לדיר העיזים, שתבכה, והכל יצא החוצה! הרמב"ם ניקה את עיניו של רבי אברהם ושלח אותו בריא ושלם בחזרה לביתו.

את מבינה? לפעמים השם עושה לך לבכות. ואת חייבת להבין שזה אף פעם לא סתם. את חייבת להבין שלניסיונות ולקשיים יש מטרה, הם עושים לך ניקיון יסודי! וזה בדיוק מה שקורה במגילת אסתר... זה לא הסתר!

השם מגדל את המן. הוא גוזר להשמיד, להרוג ולאבד את העם. המוות עומד להם מול העיניים והם מתחילים לבכות, שלושה ימים ושלושה לילות. שק ואפר מוצע לרבים, הם צמים, לא אוכלים ולא שותים... בדמעות שלהם, בתפילות שלהם, הם שוטפים ומנקים את המוגלה הגדולה שהצטברה בתוכם. הם שוטפים את העבודה הזרה, את היצר הרע, את האוכל הלא כשר שהם הכניסו לפה, את מראות הטומאה שראו העיניים הטהורות, את ההוללות, את הבריחה מהשם יתברך...

הכל נשטף ויוצא החוצה. רק אז "ליהודים הייתה אורה ושמחה"! את מבינה? ככה זה בחיים, נשמה. סיפור המגילה מגלה לנו את הדרך ל"אורה ושמחה". שימי לב, העם לא מורד, הוא לא מתעלם מהטעויות שלו. בני ישראל מיד תופסים את עצמם בידיים ושבים אל השם, הם עושים תשובה, מתחרטים ובעיקר מבינים, הם מבינים למה ה' עושה להם ככה, והם זוכים.

אחותי, כל ניסיון הוא דיבור ישיר מהשם יתברך אליך. הוא רוצה שתנקי משהו, שתשימי לב שמשהו לא בסדר. אל תתעלמי, אל תאשימי אחרים כשקשה לך, כי אם כואב לך – ה' מדבר איתך! זכרי, מאחורי כל הסתר – יש מגילה. פתחי אותה.

תגיות:מגילת אסתרהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה