בריאות ותזונה

חייבים להפסיק לשלוח פיצות בקרטון – וזו הסיבה האמיתית

אנחנו מזמינים פיצה ומקבלים אותה בקופסת קרטון, אבל מאמר חדש מוכיח כי הקרטון אינו שומר על טריותה של הפיצה, לא על חום המנה, לא נוח לאחסון ואינו ניתן למחזור

אא

הפיצות משתנות ומשתדרגות מדי שנה. כל פעם אנחנו שומעים על רשת חדשה, מתכון חדש ותוספות שונות, שיהפכו את הפיצה שלנו לטעימה יותר. אבל דבר אחד לא השתנה – הדרך בה הפיצה שלנו נארזת. קופסת הקרטון המרובעת מזוהה עם המאכל האיטלקי, יעיד כל אחד שאוהב להזמין פיצות מדי פעם.

סאהיל דסאי כתב מאמר ב"אטלנטיק", שם העלה את השאלות: האם הקרטון מזיק לפיצה והאם הוא בכלל ניתן למחזור או גורם לזיהום כדור הארץ. 

דסאי טוען שקופסת הקרטון של הפיצה לא שומרת על טריותה. כמו כן, דסאי אומר שקרטון הפיצה שיוצר לראשונה בשנות ה-60 עדיין לא השתנה והוא חייב להשתנות בקרוב.

במאמר נכתב שהפיצה פולטת אדים וקופסת הקרטון למעשה לוכדת את האדים האלו וגורמת לפיצה להיות רטובה יותר. כמו כן, הקרטון אפילו לא מצליח לשמור על חום הפיצה עד שהיא מגיעה לבית הלקוח - הדבר העיקרי שהוא אמור לעשות. 

בנוסף, דסאי טוען שמארזי פיצה אינם מתאימים לאחסון שאריות, משום שהם גדולים מדי. מאוד קשה להכניס אותם למקרר, כי הם תופסים הרבה מקום, ובדרך כלל הם לא מגינים על הפיצה מפני התיישנות.

אז מה עושים? אם כן, יש בשוק עיצובים יעילים יותר אך הם עולים הרבה יותר מקופסאות הקרטון המוכרות לנו. ישנם פתרונות נוספים, זולים יותר, שניסו כמה מסעדות, שכללו שינוי מתכון לצורך התאמה לנסיעות ומרחקים. למשל, הייתה פיצריה שהניחה את הרוטב מעל הגבינה ולא להפך, כפי שעושים בדרך כלל.

לגבי העובדה של מחזור קרטוני הפיצה, זו שאלה שנויה במחלוקת. הרי הקרטון אף פעם לא יהיה נקי משמן שנספג אליו. מומחי המחזור של אוני' סטנפורד טוענים כי "לאחר שהתלכלך, לא ניתן למחזר את הקרטון מכיוון שלא ניתן יהיה להפריד את סיבי הנייר מהשמנים במהלך תהליך העיסה" והוסיפו כי "אריזות מזון הן מקור מרכזי לזיהום במחזור נייר".

רשת הפיצה דומינו'ס התנגדה בעבר לטענה זו והזמינה מחקר שממצאיו הראו שגם כאשר השומן מהווה 20% ממשקל הקרטון, הקופסאות המלוכלכות ביותר מבין קופסאות הפיצה מסוגלות לעבור מחזור ללא אובדן חוזק הנייר. דומינו'ס הפכה אז את המחזור לחלק עיקרי בעיצוב הקופסאות שלה ויצרה אתר אינטרנט שידריך את הצרכנים במחזורן.

תגיות:בריאותפיצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה