בריאות ותזונה

עכשיו זה מוכח: זו הסיבה שאתם מכורים לשוקולד

מי לא אוהב לאכול שוקולד, במיוחד אם הוא מצוברח? מחקר חדש מגלה מדוע אנחנו אוהבים לאכול שוקולד ולמה הוא גורם לנו להרגיש טוב יותר

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

יש אנשים שאוהבים שוקולד ויש אנשים שלא יכולים להעביר יום בלעדיו. תתפלאו, אבל יש הסבר מדעי לעובדה שאנחנו כל כך אוהבים לאכול שוקולדים מכל מיני סוגים, במיוחד כשאנחנו עצובים או נרגשים.

צוות חוקרים מאוניברסיטת לידס שבבריטניה החליט לבדוק מדוע אכילת שוקולד גורמת לנו לתחושה טובה. מהמחקר עלה שזה קשור לדרך בה השומנים שנמצאים בממתק משפיעים על חלקים שונים בפה שלנו.

תוצאות המחקר פורסמו בחודש שעבר, שם נכתב שכל חתיכת שוקולד שבאה במגע עם הרוק בפה, יוצרת מעין שכבה שומנית שמתפשטת בפה וגורמת לתחושה טובה בעת הלעיסה.

פרופסור אנוושה סארקר, מיוזמי המחקר, אמרה כי "לא משנה אם יש לשוקולד 5% או 50% שומן, רסיסי השומן עדיין ייווצרו בפה שלנו ויפזרו בו את התחושה השוקולדית". סארקר הסבירה שמה שבאמת משפיע על התחושה הוא לא אחוז השומן שיש בשוקולד, אלא דווקא מיקומה של שכבת השומן על השוקולד. לטענתה, אם שכבת השומן הזו נמצאת בצד החיצוני של השוקולד, היא מספקת את תחושת החוויה האולטימטיבית.

איך צוות המחקר יודע את כל זה? אם כן, הם לא היו עסוקים בטעימות שוקולד כל היום. למעשה, החוקרים השתמשו ב"לשון" סינטטית מודפסת העשויה מחומר פולימרי רך - ממש כמו לשון אנושית - שייתרה את הצורך להשתמש באנשים אמיתיים. היכולות של הלשון הסינטטית לשחזר את תהליך צריכת השוקולד אפילו סייעה למחקר כדי להבין כיצד ניתן לאכול שוקולד בצורה בריאה יותר.

"על ידי הבנת המכניקה הפיזית שמתרחשת כשאנשים אוכלים שוקולד, אנו מאמינים כי ניתן לפתח 'דור' חדש של שוקולד שיעניק את אותה התחושה של אכילת שוקולד עתיר שומן, אבל יהיה בריא יותר", הסביר דוקטור סיאבש סולטנאמדי, שותפה של סארקר. "המחקר שלנו עשוי לאפשר ליצרניות 'לעצב' שוקולד מריר באופן מושכל, ולצמצם את אחוז השומן הכללי שלו".

תגיות:שוקולדתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה