בריאות ותזונה

חובבי קפה? מסתבר שהוא מועיל לבעלי לחץ דם גבוה

מחקר חדש מצא כי לאנשים ששותים בין 2 ל-3 כוסות קפה ביום יש לחץ דם נמוך יותר מאנשים ששותים פחות. זאת למרות הסברה הרווחת ששתיית קפה מעלה את לחץ הדם

אא

אם אתם חובבי קפה ומכל מקום אומרים לכם שקפה זה לא בריא – הנה קצת חדשות טובות. חוקרים איטלקיים מדווחים שלאנשים ששותים 2-3 כוסות קפה ביום יש לחץ דם נמוך יותר מאנשים ששותים פחות.

קפה הוא אחד המשקאות הכי נמכרים (והכי ממכרים) בעולם. בין השנים 2020-2021, חובבי הקפה צרכו כ-10 מיליון טון קפה, למרות שהחוקרים לא תמיד הסכימו שמדובר במשקה בריא במיוחד. עם זאת, ישנם מחקרים שהוכיחו בעבר ששתיית קפה יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב, סוכרת ומחלות ניווניות.

מחבר מחקר חדש בשם אריגו קיקרו, פרופסור במחלקה למדעי הרפואה והכירורגיה באוניברסיטת בולוניה, אומר כי "קפאין  הוא רק אחד ממספר מרכיבי הקפה, ובוודאי לא היחיד שיש לו תפקיד פעיל. השפעות חיוביות על בריאות האדם אכן נרשמו אפילו בקרב אלו שצורכים קפה נטול קפאין" הסביר פרופ' קיקרו והוסיף: "אנחנו יודעים שקפאין יכול להגביר את לחץ הדם, אבל נראה שרכיבים ביו-אקטיביים אחרים בקפה מאזנים את ההשפעה הזו עם תוצאה סופית חיובית על רמות לחץ הדם".

בשביל להוכיח נקודה זו, צוות החוקרים ניתח מדגם של 720 גברים ו-783 נשים כאשר השווה את הרגלי צריכת הקפה שלהם, רמות לחץ הדם ומצבם הבריאותי הכללי. התוצאות היו ברורות:  "לחץ הדם ההיקפי (לחץ דם של הגוף ולא בכלי דם גדולים ליד הלב) היה נמוך משמעותית אצל אנשים שצרכו 1-3 כוסות קפה ביום מאשר אצל אנשים שאינם שותים קפה", אמר פרופ' קיקרו, "ובפעם הראשונה, הצלחנו לאשר את ההשפעות הללו גם ביחס ללחץ אבי העורקים המרכזי, זה הקרוב ללב, שבו אנו רואים תופעה כמעט זהה עם ערכים דומים לחלוטין עבור אלה ששותים קפה באופן סדיר ואלה שלא".

כידוע, לחץ דם גבוה מהווה סיכון עיקרי להתפתחות מחלות לב וכלי דם כמו מחלת העורקים הכליליים, שבץ והתקף לב. המחקר החדש מציע דרך חדשה (ומהנה) להוריד את לחץ הדם ולמנוע מחלות לב וכלי דם.

תגיות:קפהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה