חדשות בארץ

האדמה רעדה שוב: רעידת אדמה הורגשה אמש בישראל

רעידת אדמה הורגשה אמש ברחבי הארץ. בפיקוד העורף הסבירו כי לא הופעלה התרעה מכיוון ש"לא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל". אתמול ביקשו תושבי בית שאן, קריית שמונה וטבריה ממקבלי ההחלטות להתייחס לאזהרותיהם, לפני שיהיה מאוחר מדי

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

רעידת אדמה בעוצמה 3.5 הורגשה אמש (שלישי) בשעה 23:17 ברחבי הארץ. על פי נתוני פיקוד העורף, מוקד הרעש היה 15 ק"מ דרום-מזרחית מאריאל. תחילה דיווח המכון הססמולוגי האירופי ים-תיכוני כי עוצמת הרעידה הייתה גבוהה יותר - 4.8 דרגות.

גולשים רבים דיווחו על רעידת אדמה שהורגשה ברחבי הארץ. בין היתר דיווחו על הרעידה תושבים בירושלים, תל אביב, מודיעין, רחובות, יהוד, קריית אונו, מבשרת ציון, ראש העין, כפר סבא, חיפה, עפולה, בקעת הירדן, מעלה אדומים, אריאל, חולון, רעננה, רמת גן, פתח תקווה ועוד. בפיקוד העורף הסבירו כי לא הופעלה התרעה מכיוון ש"לא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל".

שמואל וונדי, תושב שבי שומרון ומנכ"ל ישיבת חומש, סיפר ל-YNET: "ישבתי בבית עם אשתי על כוס קפה, ופתאום הרגשתי סוג של תזוזה כזאת בבית. אבל בבום אחד, לא משהו מתמשך. בהתחלה צחקתי ואמרתי לאשתי שאשכרה יש פה רעידת אדמה, חשבתי שאני מדמיין בגלל טורקיה. אבל אחרי כמה דקות ראיתי שבאמת הייתה".

אלי שבירו, ראש העיר אריאל, אמר: "הרגשתי בבית את רעידת האדמה. מצד אחד הרגשתי חוסר נוחות ומאידך שליטה מסוימת. הוצאתי מיד הודעה לתושבים עם הנחיות פיקוד העורף באתר העירוני. מנהלי הרשות בכוננות כולל יחידת הסער שלנו לכל מקרה. אני בקשר עם פיקוד העורף ומקווה שלא תהיה רעידה נוספת".

רעידות האדמה בסוריה ובטורקיה השבוע גבו את חייהם של מעל 7,000 בני אדם, והן הורגשו גם בישראל. החשש בארץ הוא בערים הנמצאות על השבר הסורי-אפריקני שנחשבות למסוכנות יותר בזמנים של רעידות אדמה קשות. אתמול ביקשו תושבי בית שאן, קריית שמונה וטבריה ממקבלי ההחלטות להתייחס לאזהרותיהם, לפני שיהיה מאוחר מדי.

תגיות:חדשותרעידת אדמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה