בריאות ותזונה

הגשם גרם לעובש ליד החלון? כך תפטרו ממנו

הרטיבות חודרת לבית ויוצרת עובש? אלן ריד, מומחה לחלונות ואיטום הבית, שיתף מה יעזור לכם להיפטר ממנו – וזה לא יקר בכלל

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

החורף מביא רטיבות שחודרת פנימה, יוצרת לחות ומכניסה לבית עובש – מפגע תברואתי לא קטן. אלן ריד, מומחה לחלונות ואיטום הבית, שיתף ברשת טיפים שיעזרו לכם להיפטר מהעובש במקומות שיש בהם רטיבות.

טיפ 1

בדקו שאוטם החלונות שלכם (שמיועד למנוע מהאוויר הלח להיכנס הביתה) תקין. ריד מציע להחליף את האוטם שבין שכבות הזכוכית. "זה הכרחי כדי למנוע כניסת אדים לבית. אם האוטם לא יהיה תקין זה יקטין את אורך החיים של החלון ועלול להוביל לכניסת אוויר קר", הוא הסביר. המחירים נעים בין 10-20 שקלים לחלון.

טיפ 2

עקבו אחר הצבע והברק של החלון שלכם. "אם הצבע סביב החלון מתחיל להתקלף, להתפורר או להתנפח, זה מצביע על כניסת מים, כאשר הלחות עלולה להילכד מתחת לצבע וזה עלול לגרום לעובש בסביבת החלון. הצבע עלול להסתיר לחות ולכן לא כדאי להתעלם מצבע מתקלף, אלא צריך לטפל בבעיה".

טיפ 3

התקינו מאוורר חיצוני שיעזור למנוע מהלחות להצטבר בחדרים ובכך למנוע מהעובש להיערם. ריד אומר ש"זה יעיל במיוחד לחדרים שמועדים ללחות כמו המטבח והאמבטיה, כאשר בישול ומקלחות מובילות להצטברות של מים וקיטור".

ישנם בשוק מאווררים חכמים שאינם יקרים כלל (המחירים מתחילים מ-20 ₪ בלבד). ישנם חלונות עם מאווררים קטנים שמותקנים מעליהם שנראית כמו מזגנים קטנים ומוציאים אוויר. לדברי ריד, הם מאוד אפקטיביים בשימור זרימת האוויר בבית בימים הקרים ומובילים להפחתה של העובש והלחות.

טיפ 4

מומלץ להוסיף שכבה שלישית של זכוכית ולהיעזר בכך בזגג. ריד טוען ששכבה משולשת של זכוכית יכולה לעזור למנוע ממים לחדור פנימה בסבירות הרבה יותר גבוהה ולהקטין את הסיכוי לעובש ונקודות קרות בקיר. "עם בידוד טוב יותר אתם יכולים להפחית גם את חשבון החשמל שלכם ולשמור על הבית שלכם חמים יותר בחודשים הקרים. מה שאומר שהשקעה גדולה יותר לפעמים משתלמת".

תגיות:בריאותעובש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה