בריאות ותזונה

ספיישל חורף: איזה ירק יפחית לכם את הצורך במתוק?

איזה ירק נלחם במחלות החורף? מי טוב ללב? ומי מפחית את הצורך במתוקים? קבלו את כוכבי החורף – ירקות שורש. להלן המדריך המלא

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

עונת החורף היא בהחלט העונה של ירקות השורש שגדלים בשקט מתחת לאדמה. הם מכילים וויטמינים ומינרלים בשפע ועוזרים לנו להילחם במחלות החורף. עם זאת, הם גם דלים בקלוריות ועשירים בסיבים תזונתיים ולכן הם פתרון מושלם למי שרוצה לרדת במשקל. אז מי ישמור על מערכת החיסון שלכם, מי ישפר את מערכת העיכול שלכם ומי יגרום לכם לאכול פחות מתוק? להלן המדריך המלא:

גזר

הגזר הוא מקור מעולה לנוגדי חמצון ולוויטמינים, כמו ויטמין A - הידוע כנוגד חמצון המסייע במניעת מחלות ובהגנה על הגוף, וויטמין K - שבין השאר מסייע בקרישת הדם ובבניית העצם. מחקרים אף מצאו שהגזר מסייע להורדת רמת הכולסטרול הרע בגוף. אפשר להשתמש בגזר כמיץ, בסלטים, במרקים ואפילו בעוגות.

בצל

ירק השורש הנפוץ ביותר שמסוגל לשדרג כל מנה. לבצל יש סגולות בריאותיות רבות: הוא עשיר בסיבים, בוויטמין C (ששומר על מערכת החיסון ומונע מחלות חורף) ובנוגדי חמצון. הוא גם יעיל לטיפול בליחה ושיעול. משתמשים בו בסלטים, מרקים, תבשילים וכמעט בכל מנה שנכין.

בטטה

למרות שהיא נחשבת ירק- הבטטה עשירה בפחמימות, אך גם בסגולות בריאותיות. היא משפרת את הראייה, מסייעת בהפחתת לחצים ומכילה סיבים תזונתיים רבים. ירקות ופירות כתומים כמו בטטה נחשבים ברפואה המשלימה ככאלה שמחזקים את הטחול, האחראי על מנגנון הרעב והשובע ומפחית את הצורך במתוק מעובד. ניתן לאפות בטטות בתנור, להכניס למרק או להכין ממנה פירה וקישים.

קולורבי

קולורבי נחשב לאחד הירקות המשביעים ביותר בזכות הסיבים התזונתיים הרבים שהוא מכיל. סיבים אלה תורמים למערכת העיכול ומסייעים במניעת עצירות. הקולורבי מחזק את מערכת החיסון, מאזן את פעילות מערכת העצבים, והודות לאשלגן הרב שהוא מכיל, הוא גם מצוין לבריאות הלב. כיף לנשנש מקלות קולורבי, לאכול אותו חי בסלטים ואפשר אפילו לאדות.

סלק

סלק נחשב לאחד מירקות השורש המזינים ביותר משום שהוא מכיל וויטמינים ומינרלים רבים, סיבים תזונתיים וחומצה פולית. בנוסף, הוא תורם לשיפור זרימת הדם בגוף, לבריאות הלב ומסייע למערכת העיכול. ניתן להשתמש בו במיצים, בסלטים או כמרק בורשט – מרק רוסי על טהרת הסלק.

תפוח אדמה

אחד הירקות הנפוצים ביותר, וגם הזולים והזמינים ביותר, שיש בשוק. תפוח אדמה אינו מתאים לדיאטת דלת פחמימות, אך כשאוכלים אותו מבושל, אפוי או מאודה, בכמות מתונה וללא הרבה שמן – הוא לא משמין, ואפילו די משביע. אפשר להשתמש בו במרקים, בתבשילים, אפוי בתנור או כפירה. אם אתם שומרים על המשקל – אל תעשו ממנו  צ'יפס.

תגיות:בריאותירקות שורשמחלות חורף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה