חדשות בארץ

אכל בברגר קינג המבורגר לא כשר – הרשת: "הקניון לא הסיר את המילה 'כשר'"

לקוח שומר מצוות אכל בסניף של ברגר קינג המבורגר לא כשר והגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד הרשת. ברגר קינג בתגובה: "הקניון לא הסיר את המילה 'כשר' שהייתה תלויה ליד שלט הרשת"

תמונת אילוסטרציה תמונת אילוסטרציה
אא

לקוח דתי הזדעזע לאחר שאכל בסניף של "ברגר קינג" בקניון עזריאלי הוד השרון וגילה שההמבורגר שאכל אינו כשר. הלקוח טוען שהחברה לא הסירה את שלט הכשרות במקום והגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד הרשת.

הלקוח אכל במקום המבורגר עם גבינה, אך סבר לתומו שמדובר בגבינה טבעונית משום שהסניף 'כשר' והרשת מציעה ללקוחותיה שומרי הכשרות פרוסות טבעוניות בטעם צ'דר. כששאל את עובדי הדלפק כיצד הטעם דומה כל כך לגבינה רגילה, הם אמרו לו שמדובר בגבינה רגילה וכי הסניף היה כשר בעבר אבל כרגע הוא לא כשר.

כפי שדווח ב-YNET, רשת ברגר קינג דוחה את הבקשה לתביעה ייצוגית וטוענת באמצעות עורכי הדין ברוך שטיימן ויניב אסתרין, כי בשנת 2021 החליטה להפוך את הסניף המדובר מסניף כשר לסניף לא כשר. הרשת פנתה לקניון וביקשה להסיר את כל שילוט הרשת אשר הופיעה בו המילה כשר לשילוט שאיננו כולל את המילה, וכן להסיר את המילה כשר מהשלט התלוי בחזית הסניף ומהשלט התלוי על קיר הקניון.

עוד נטען כי הקניון עדכן את הרשת כי טיפל בבקשתה. אולם מהתגובה עולה כי "עם קבלת הבקשה לאישור התביעה כייצוגית במאי 2022, הבינה ברגר קינג ישראל לראשונה, כי על אף שביקשה מהקניון להחליף את כל השילוט הנוגע לסניף ולהסיר את המילה כשר מכל השלטים של סניף הרשת בקניון, הקניון החליף את השילוט של הסניף בשטח הקניון והסיר את המילה כשר מחזית הסניף, אך מסיבה שאיננה ידועה לרשת, הקניון לא הסיר את המילה כשר שהייתה תלויה ליד שלט הרשת על קיר חיצוני של הקניון בדרך המובילה לחניון הקניון, ולכן מיד עם קבלת הבקשה לאישור הרשת דאגה להסרת השלט כשר מקיר הקניון. מאז הפך הסניף ללא כשר ולמעשה עד מועד הגשת הבקשה, לא התקבלו כל פניות ו/או תלונות מלקוחות לגבי השלט שהיה תלוי מחוץ לקניון".

ברגר קינג ישראל הגישה השבוע את תגובתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב במסגרתה טענה כי "לא היה כל אי גילוי צרכני, שכן בבית העסק לא הוצגה לצרכן כל תעודת הכשר המעידה כי המזון בבית העסק הוא תחת השגחת כשרות. בבית העסק פורסמו הן מוצרי בשר והן מוצרי חלב ולא היה כל סממן המעיד כי המקום כשר. ברגר קינג ישראל לא התרשלה כלפי צרכניה, שכן לא הציגה את בית העסק ככשר".

באי כוח הלקוח, עורכי הדין שירה בלום-וולף ועמית בן-ארויה מסרו בתגובה: "טענת ברגר קינג שלא נגרם נזק לשומרי הכשרות במשך כשנה וחצי שבהן השלט היה תלוי, היא מופרכת על פניה, מקוממת ושגויה מן היסוד. מצער שברגר קינג, תחת ליטול אחריות על מעשיה, מבכרת להאשים את כל העולם: את הקניון, את המבקש ואת מי לא. הטענות יתבררו בבית המשפט".

מדלק ישראל, בעלת השליטה ברשת ברגר קינג נמסר: "האירוע ארע טרום כניסת דלק לחברה והנושא נבחן. ברגר קינג הגישה תגובה לביהמ"ש".

תגיות:חדשותכשרותברגר קינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה