בריאות ותזונה

זה הסיכון הבריאותי שנמצא במדיחי הכלים הנפוצים

מסעדות, בתי ספר וקפיטריות נוהגים להשתמש במדיחי כלים מסחריים על מנת לנקות את כלי האוכל בהם אנו משתמשים, אך מחקר חדש מצא שיש בכך סיכון בריאותי: "חשוב ליידע את הציבור על הסיכון הזה"

אא

מחקר שפורסם בכתב עת על אלרגיות ואימונולוגיה קלינית מצא כי מדיחי כלים מקצועיים, כאלה שמשתמשים בהם במסעדות, עלולים לפגוע בבריאות שלנו. על פי המחקר, שאריות של חומרי השטיפה שנמצאו על כלים לאחר הניקוי במדיחי הכלים המסחריים עלולות לפגוע בשכבת ההגנה במעי ולהוביל להתפתחות מחלות כרוניות.

המחקר נערך על ידי חוקרי המכון השוויצרי לחקר אלרגיה ואסתמה, המשוייך לאוניברסיטת ציריך. החוקרים הזהירו מפני הנזק שמדיחי הכלים המסחריים יכולים לגרום, זאת בעקבות מרכיב הקרוי אלכוהול אתוקסילאט, שנמצא בחומרי שטיפה מסחריים. אותו מרכיב עלול לפגוע קשות במערכת העיכול שלנו.

מסעדות, בתי ספר ומקומות הומי אדם נוהגים להשתמש במדיח כלים מסחרי בצורה הבאה: שטיפה עם מים חמים וחומרי ניקוי, ולאחר מכן ניקיון וייבוש עם מים וחומר שטיפה. פרופסור צ'מי אקדיס, מחבר המחקר, אומר כי "מה שמדאיג במיוחד הוא שבמכשירים רבים, אין מחזור שטיפה נוסף כדי להסיר את חומר השטיפה שנותר. משמעות הדבר היא שחומרים שעלולים להיות רעילים נשארים על הכלים, שם הם מתייבשים במקום. ישנה סבירות גבוהה ששאריות הכימיקלים יעשו את דרכם אל המעיים בפעם הבאה שהכלים יהיו בשימוש".

"ההשפעה שמצאנו עלולה לסמן את תחילת ההרס של שכבת האפיתל של המעי ולעורר את הופעתן של מחלות כרוניות רבות", אמר אקדיס והוסיף כי "חשוב ליידע את הציבור על הסיכון הזה מכיוון שנראה כי אלכוהול אתוקסילטים בשימוש נפוץ במדיחי כלים מסחריים".

תגיות:מדיח כליםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה