נפלאות הבריאה

סדרת פיבונאצ’י - ’טביעת האצבע’ של ה’ בבריאה (חלק ב’)

האם סדרת פיבונאצ'י מסתתרת באותיות לשון הקודש, והאם הקב"ה צפן עבורנו מסר דרכה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בטור הקודם סקרנו את סדרת פיבונאצ'י – אותה סדרה מספרית המסתתרת בגופנו, בטבע וביקום כולו. כשסוקרים את עולמנו, מהפרח הקטן ועד הגלקסיות הרחוקות שנות אור מאיתנו, אנו מוצאים את אותה 'טביעת אצבע' קבועה ומסודרת להפליא. החוקיות המתמטית הזו מספרת לנו שיש סדר ביקום. אין אקראיות או מקריות בהיווצרות העולם, אלא הכול תוכנן מראש בסדר מופתי.

ומה עוד מיוחד בה, מלבד עצם העובדה שהיא קיימת בכל מקום סביבנו? סדרת מספרים זו מייצגת את הדרך היעילה ביותר לבצע תהליך של התפתחות וצמיחה. כך לדוגמא בסופות הוריקנים ניתן למצוא את 'ספירלת הזהב' (הנגזרת מסדרת פיבונאצ'י כפי שהסברנו בטור הקודם), וזאת כיוון שהיא פועלת בטבע באופן שהיא מייצרת מקסימום תוצרת ומוציאה מינימום אנרגיה.
דוגמא נוספת היא הזווית שבין שני גרעיני פרח החמנייה ופרחים נוספים: עלי הכותרת צריכים להיות מסודרים באופן זה שהם לא יסתירו לעלים שתחתיהם את אור השמש ומי הגשמים, אבל באופן כזה שיאפשר מקסימום גרעינים בכל טבעת. הסידור היעיל ביותר לשכפול מוצלח ומקסימלי הוא באופן זה שבין כל שני גרעינים תהיה זווית של 137.5 מעלות, והיא נקראת 'זווית הזהב' (= שהיא גם כן נגזרת של סדרת פיבונאצ'י, והיא הזווית המשלימה לזווית המתקבלת מחילוק 360 מעלות ב'יחס הזהב', השווה בקירוב ל-°137.5). ואכן, כל שני גרעיני חמנייה סמוכים יוצרים ביניהם את 'זווית הזהב', המאפשרת לחמנייה לעשות את השימוש היעיל ביותר בשטחה המוגבל.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

עובדת הימצאותה של סדרת פיבונאצ'י בכל מקום בבריאה משקפת את השלמות בבריאה, המתוכננת באופן המדויק והטוב ביותר, והיא אף זכתה לכינוי 'הסדרה המתמטית האלוקית'.

השאלה המעניינת היא האם ניתן למצוא גם בתוך אותיות לשון הקודש את הופעתה של סדרת פיבונאצ'י? התגלית המתמטית הבאה נחשפה, והתפרסמה בספר 'צפונות התורה'. ניקח כל אות ונרשום את מספר האותיות הקיימות בכתיבת המילוי הפנימי של שם האות. לאחר מכן, עבור אותן האותיות שהתקבלו בשלב הקודם נרשום שוב את מספר האותיות המופיע במילוי הפנימי שלהן, וכן הלאה. לדוגמא: המספר בשלב הראשון עבור האות א' הוא כמובן 1. המילוי הפנימי של אות זו היא: 'א-ל-ף', ולכן ספירת האותיות של שלב זה הוא 3. המילוי הפנימי של האותיות 'א-ל-ף' הוא: 'אלף, למד, פא', ולכן ספירת האותיות של שלב זה הוא 8. בשלב הבא נכתוב שוב את שמות האותיות שהתקבלו בשלב הקודם, ונקבל: 'אלף-למד-פא, למד-מם-דלת, פא-אלף', וספירת האותיות הינה 21. המספרים שמתקבלים בכל שלב תואמים לגמרי למספרי פיבונאצ'י בדילוג על איבר אחד, כלומר איבר כן-איבר לא בסדרה. זאת אומרת, תחילתה של סדרה פיבונאצ'י היא המספרים 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55... וכן הלאה, ומילוי האות א' היא הסדרה של כל איבר שני בסדרת פיבונאצ'י: 1, 3, 8, 21, 55... וכן הלאה עד אינסוף.

מדובר בפלא בעל שיעור הסתברותי אפסי, ובמיוחד לאור העובדה שבכל שלב מצטרפות אותיות חדשות. ד"ר למדעי המחשב ומתמטיקאי ניסה למצוא את הופעתה של סדרת פיבונאצ'י בשפות נוספות, במטרה להפריך את הפלא, אך הודה וכתב במאמרו "ניסיתי לעשות את זה עבור אנגלית, רוסית, יוונית וערבית. פיבונאצ'י לא צץ שוב. גם אותיות בשפות צרפתית, שוודית, דנית והונגרית לא נותנות פיבונאצ'י", ובכך הוכיח את ייחודיותה של לשון הקודש.

האותיות הנוספות בהן כל איבר שני בסדרת פיבונאצ'י נמצא בהתאמה למספר האותיות בשמות הנפתחים הן האותיות: ה', ל' ו-פ'. הסדרות הנוצרות מהאותיות ה' ו-פ' מתחילות מהאיבר הראשון בסדרת פיבונאצ'י, והסדרות הנוצרות מהאותיות א' ו-ל' מתחילות מהאיבר השני בסדרת פיבונאצ'י. אותן ארבע אותיות, בחילוק ביניהן לפי מיקומן בסדרת פיבונאצ'י, יוצרות את הצירוף המרגש: 'א-ל פה'.

צירוף זה מביא את נוכחותו של הקב"ה בבריאה, פה איתנו, רגע רגע. היא אומנם נסתרת, אבל בהתבוננות מעמיקה היא גלויה וברורה. בדיוק כמו צופן זה. 

המדע כבר מודה: מהפרח הכי קטן ועד לגלקסיות הענקיות והמדהימות המקיפות אותנו, טביעת האצבע של הקב"ה נמצאת בכל מקום. צפו:

סדרת פיבונאצ'י: הפלא המתמטי של הבריאה נחשף האם יכולה להיות הוכחה מתמטית חד משמעית שכל פרט ביקום מבוסס על סדרה מתמטית אחת ויחידה שמאחדת את כל הבריאה כולה? והאם יכול להיות שהסדרה הזו צפונה בתוך אותיות השפה העברית – השפה היחידה שנוצרה וניתנה על ידי האלוהים? תחזיקו חזק כי לסרט הזה לא תישארו אדישים. התגלית המתמטית נחשפה על ידי הרב יצחק גינזבורג, והתפרסמה בסדרת ספריו של הרב שמואל יניב - צפונות התורה. צפו:

אולי יעניין אתכם גם:

סדרת פיבונאצ'י - 'טביעת האצבע' של ה' בבריאה(חלק א')

הסרטונים שישאירו אתכם פעורי פה: ההוכחות הכי עוצמתיות שהתורה היא אלוהית – חלק א'

הסרטונים שישאירו אתכם פעורי פה: ההוכחות הכי עוצמתיות שהתורה היא אלוהית – חלק ב'

תגיות:נפלאות הבריאהאמונהסדרת פיבונאצ'י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה