בריאות ותזונה

זו הסיבה שאסור לכם לשתות קפה על בטן ריקה

שותים קפה בבוקר לפני שאכלתם משהו? זו הסיבה שלא כדאי לכם לעשות את זה

אא

אנשים רבים רגילים לשתות קפה עוד לפני שאכלו ארוחת בוקר ובכך להתחיל את יומם. על פי נתוני איגוד הקפה האמריקאי, 63% מהאמריקאיים לא יכולים להעביר את היום ללא כוס קפה אחת לפחות, והנתון הזה רק עולה בהתמדה בשנים האחרונות.

אחת הסיבות לעלייה בצריכת הקפה היא בעקבות מחקרים שנערכו, שהדגישו את היתרונות הבריאותיים בשתיית קפה. פולי קפה מכילים נוגדי חמצון חזקים אשר מגינים על גופנו מפני הזדקנות ורדיקליים חופשיים, ומסייעים בהפחתת מחלות לב וכלי דם. זאת בניגוד לעובדה שבמשך שנים הזהירו החוקרים כי קפאין עלול להזיק לנו.

כיום, המלצות ארגון הבריאות העולמי עומדות על מינון יומי של עד 400 מ"ג קפאין (בין 3 ל-4 כוסות קפה ביום) – כמות שמאפשרת לנו ליהנות מיתרונות הקפאין אך לא לסבול מתופעות הקשורות בצריכת יתר (דופק מואץ, בעיות שינה, כאבי ראש והיפראקטיביות).

ולמרות שקפה יכול לסייע לבריאות שלנו, הוא יכול להועיל הרבה יותר אם רק נאכל משהו לפני שנשתה אותו. ד"ר ניקולה ג'ורג'ביץ' מסבירה: "שתיית קפה על בטן ריקה או מוקדם בבוקר, לפני שהספקתם להכניס בכלל משהו לפה, עלולה להקפיץ את רמות הקורטיזול בגוף. הגוף שלכם מתחיל להפריש קורטיזול - המכונה גם הורמון הסטרס, מהרגע שאתם פוקחים את העיניים בבוקר. הקורטיזול אמון על ויסות התגובה של מערכת החיסון, המטבוליזם ומנגנון הסטרס", היא מסבירה. כלומר, אם תוסיפו לגוף קפאין כשרמות הקורטיזול בגוף שלכם בשיאן, אתם מוסיפים עוד סטרס לגוף.

כפי שפורסם באתר וואלה, במחקר שבוצע בקרב סטודנטים לרפואה, נמצא ש-25 אחוזים מהם נהגו לשתות קפה על בטן ריקה. סטודנטים אלו נמצאו כבעלי סיכון מוגבר לחוות תנודות קיצוניות במצב הרוח במהלך היום ולנזק בריאותי אפשרי בהמשך חייהם. הנזק הבריאותי נובע, ככל הנראה, מהעובדה שקפה על בטן ריקה מגביר מאוד את החומציות בקיבה ויוצר סביבה בעלת חומציות גבוהה בגוף. כאשר הבטן מלאה, או שלפחות צרכתם משהו נוסף חוץ מקפה, יש עוד חומרים שמתחרים עם הקפאין על הספיגה - וזה ממתן את רמת החומציות.

כמו כן, שתיית קפה על בטן ריקה יכולה לגרום לצרבת ולהגדיל את הסבירות להופעת כיבי קיבה.

בנוסף, לחומציות בקיבה יש גם השפעה על הנפש ולא רק על הגוף. חומציות יתר יכולה לגרום לשינויים במצב הרוח, עצבנות, רעידות ואף יכולה להגביר מצבים של דיכאון וחרדה.

תגיות:בריאותקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה